آخرین اخبار

27. مرداد 1393 - 23:23   |   کد مطلب: 15072
همدان از دوازدهم مردادماه جاري به مدت 10 روز ميزبان هشت تيم حاضر در مرحله نهايي مسابقات فوتبال پسران زير 14 سال‌‌هاي آسيا بود؛ مسابقاتي كه فقط خبرش از بيخ گوش اغلب مردم شهر و استان گذشت و كمتر كسي با جريان آن همراه شد.

به گزارش رودآور به نقل از صبح الوند، بسياري شواهد و قرائن بيانگر ميزباني خوب و شايسته همدان در اين مسابقات بوده است و اينكه AFC از قبل شرايط ميزباني همدان را براي اين تورنمنت آسيايي در مسابقات نوجوانان زير 14 سال تأييد كرده است، نشان‌دهنده وجود امكانات و زيرساخت‌هاي استاندارد و مناسب اين شهر تاريخي و زيبا براي رقابت‌هاي رسمي اما ناشناخته در سطح آسياست.
موضوع كيفيت، سطح فني و داوري مسابقات در نوشتار امروز نمي‌گنجد، اما اينكه مي‌توانستيم بهتر از اين از شرايط ميزباني براي پيشبرد اهداف ورزشي استان بهره‌مند شويم، بحثي است كه جاي گفتن و نوشتن بسيار دارد.
يكي از مشخصه‌هاي كمرنگ اين دوره از مسابقات در همدان حضور اندك تماشاگران و صندلي‌هاي خالي در استاديوم‌هاي 10 هزار نفري مریانج و 15 هزار نفري شهيد مفتح بود كه به‌شدت توي چشم مي‌زد.
شايد اگر مديريت بين‌المللي برگزاري اين دوره از مسابقات دست خود همداني‌ها بود، بازي‌ها را مثل تمام رقابت‌هاي داخلي ليگ برتر و دسته اول در ورزشگاه شهداي قدس همدان برگزار مي‌كردند، ورزشگاهي كه در حالت معمول حداقل روزي دو هزار نفر از كنار آن عبور مي‌كنند، اما و البته صدچندان شكر كه استاديوم‌هاي بزرگ شهرمان مورد تأييد مسئولان AFC قرار دارند و مي‌توانند براي مسابقات بزرگتر و تماشاگرپسندتر در ساير سطوح ملي و بين‌المللي مد نظر باشند.
چرا تماشاگران مسابقات زير 14 سال‌هاي آسيايي را كمتر بها دادند و از خط دروازه‌هاي ورود به استاديوم‌ها عبور نكردند!؟ دلايل چندي مي‌تواند داشته باشد، يكي از اين دلايل اطلاع‌رساني كمرنگ و متأسفانه كم‌اهميت جلوه دادن آن در رسانه‌هاي ملي است.
بدون شك اگر تيم ملي زير 14 سال‌هاي كشورمان در اين دوره از مسابقات آنگونه كه قاعده رقابت‌هاي مرسوم است، از يار دوازدهم سود مي‌برد، مي‌توانست به نتايج بهتري دست يابد. ممكن است استدلال شود كه همسويي زمان برگزاري اين مسابقات با وقت و فرصت علاقه‌مندان به فوتبال و جامعه ورزش استان دور از ذهن بوده و يا به طور قطع دسترسي عمومي به ورزشگاه‌هاي محل برگزاري مسابقات كم بوده است؛ وليكن اينچنين هم نيست چون براي ما كه مدعي هستيم فوتبالي‌ترين شهر كشور را داريم، حداقل مي‌توانستيم يك چهارم ورزشگاه‌ها را با خانواده فوتبال و اعضا، كلاس‌هاي متعدد آموزش نونهالان و نوجوانان كه در چنين ايامي در سطح استان برگزار مي‌شود، پر كنيم.
يا اينكه با كمي اطلاع‌رساني بيشتر و اعلام قبلي مي‌شد برنامه انتقال، جابه‌جايي و انتقال علاقه‌مندان به تماشاي فوتبال زير 14 سال‌ها را از نقاط مختلف شهر در تمام مدت برگزاري مسابقات ادامه داد، چون به نظر مي‌آيد اطلاع‌رساني در اين زمينه پررنگ و چشمگير نبوده است.
به هر حال مسابقات فوتبال زير 14 سال‌هاي آسيايي مي‌توانست فرصت مناسبي براي معرفي بسياري از ظرفيت‌هاي ورزشی و قابليت‌هاي همدان براي برگزاري بسياري از رقابت‌هاي ملي و بين‌المللي باشد، اما ناخودآگاه اين فرصت هم در سايه‌ها گم شد.

نویسنده : مهدی ناصرنژاد

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان