آخرین اخبار

31. مرداد 1393 - 15:14   |   کد مطلب: 15132
در سیره تربیتی با موضوع خانواده باید نیم نگاهی به زندگی اهل بیت داشت که در این بین امام صادق(ع) در مسائل تربیتی، فرهنگی و علمی کار ویژه ای انجام دادند بطوریکه امروزه حوزه های ما مدیون تلاش های این امام بزرگوار هستند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، حجت الاسلام علی دشتکی، اظهار داشت: در مسائل تربیتی فضای فرهنگی خیلی مهم است و در فضای فرهنگی در نظام اسلامی محور، قرآن و عترت است و همچنین در محوریت قرآن و عترت نیز سبک زندگی اسلامی مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی محور سیره اهل بیت(س) است، بیان داشت: همه امور و شئون زندگی خصوصا در امور تربیت و خانواده که زیر بنا و زیر ساخت های مسائل تربیتی است همواره مورد توجه اهل بیت(س) بوده است.

حجت الاسلام دشتکی اضافه کرد: در سیره تربیتی با موضوع خانواده باید نیم نگاهی به زندگی اهل بیت داشت و امام صادق(ع) نیز در مسائل تربیتی فرهنگی و علمی کار ویژه ای انجام دادند و امروزه حوزه های ما مدیون تلاش های این امام بزرگوار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان داشت: تربیت شاگردان و تاسیس نظام تربیتی و علمی که داشتند منحصر به فرد است و تربیت فرزندان به صورت ویژه شکل می گیرد.

وی در ادامه گفت: اگر به دنبال قرآن و عترت، سبک زندگی اسلامی را دنبال کنیم باید به سیره عملی امام صادق(ع) نیز بپردازیم و در این راستا در نظر داریم که سیره تربیتی این امام بزرگوار را به اطلاع مردم، جوانان و خانواده ها برسانیم.

حجت الاسلام دشتکی ابراز داشت: به همین دلیل و در راستای تحقق این امر همه هیئات، مبلغین، مساجد، مادحین با هماهنگی ستاد شئون فرهنگی با مدیریت جهادی و عزم ملی می خواهند سیره عملی امام صادق(ع) را در جامعه تبیین و تبلیغ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اذعان داشت: همچنین در این راستا اعزام مبلغین به شهرها و روستا، برپایی عزاداری های خیابانی، دعوت از شخصیت های علمی و فرهنگی و میزگردهای فرهنگی در روز شهادت امام صادق(ع) پیش بینی شده است.

صادق آل پیامبر، چهره فروزان اهل بیت بود

سرپرست  تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان نیز در این زمینه اظهار داشت: صادق آل پیامبر(ص) چهره فروزان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

حجت ‌الاسلام علی کاروند افزود: امام جعفرصادق(ع) با بیانی فصیح و کلامی بلیغ زبان رسای اسلام بود و در ایام شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان با حضور در مساجد، هیئات مذهبی و محافل دینی و سوگواری و عزاداری باید عمق ارادت وجودیمان را نسبت به ائمه اطهار(ع) به منصه ظهور بگذاریم زیرا استکبار جهانی از ایمان و تدین باطنی مسلمانان هراس دارد.

وی بیان داشت: عصر امام صادق(ع) يکی از طوفاني ترين ادوار تاريخ اسلام است که از يک سو اغتشاش ها و انقلاب های پياپی گروه های مختلف، بويژه از طرف خونخواهان امام حسين(ع) رخ مي داد.

حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: دوره انتقال حکومت هزار ماهه بنی اميه به بنی عباس طوفاني ترين و پر هرج و مرج ترين دورانی بود که زندگی امام صادق(ع) را فراگرفته بود و از ديگر سو عصر آن حضرت، عصر برخورد مکتب ها و ايدئولوژيها و عصر تضاد افکار فلسفی و کلامی مختلف بود.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان عنوان داشت: عصری که کوچکترين کم کاری يا عدم بيداری و تحرک پاسدار راستين اسلام، يعنی امام(ع)، موجب نابودی دين و پوسيدگی تعليمات حيات بخش اسلام هم از درون و هم از بيرون مي شد و اينجا بود که امام(ع) دشواری فراوان در پيش و مسئوليت عظيم بر دوش داشت.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری مشهور است، گفت: ایشان احياگر تعليمات اسلامی هستند که همواره مبارزی نستوه و خستگي ناپذير و انقلابی بنيادی در ميدان فکر و عمل بوده، کاری که امام حسين (ع) به صورت قيام خونين انجام داد، وی قيام خود را در لباس تدريس و تاسيس مکتب و انسان سازی انجام داد و جهادی راستين کرد.

حجت الاسلام کاروند ابراز داشت: امام صادق(ع) با کناره گيری از سياست و جنجال های سياسی از آغاز امامت در نشر معارف اسلام و گسترش قوانين و احاديث راستين دين مبين و تبليغ احکام و تعليم و تربيت مسلمانان کمر همت بست.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه زمان امام صادق(ع) در حقيقت عصر طلايی دانش و ترويج احکام و تربيت شاگردانی بود که هر يک مشعل نورانی علم را به گوشه و کنار بردند و در "خودشناسي " و "خداشناسي " مانند استاد بزرگ و امام بزرگوار خود در هدايت مردم کوشيدند، اذعان داشت: امام صادق(ع) مسائل فقهی و علمی و کلامی را که پراکنده بود ، به صورت منظم درآورد و در هر رشته از علوم و فنون شاگردان زيادی تربيت فرمود که باعث گسترش معارف اسلامی  در جهان شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت صادق (ع) مانند پدران بزرگوار خود در کليه صفات نيکو و سجايای  اخلاقی سرآمد روزگار بود، اظهار داشت: ایشان دارای قلبی روشن به نور الهی و در احسان و انفاق به نيازمندان مانند اجداد خود بود.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه امام صادق(ع) دارای حکمت و علم وسيع و نفوذ کلام و قدرت بيان بود، افزود: همچنین این امام بزرگوار با کمال تواضع و در عين حال با نهايت مناعت طبع کارهای خود را شخصا انجام مي داد.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در ادامه گفت: مراسم سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در شهرستان نهاوند برگزارمی شود.

حجت السلام حسین گروسی بیان داشت: امام صادق(ع) رئیس مذهب جعفری و بنیانگذار فقه شیعه و برگزاری مراسم سوگواری آن حضرت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: باید کاری در خور شان آن امام والامقام انجام داد، زیرا برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری نوعی پایبندی به ولایت است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان