آخرین اخبار

13. شهريور 1393 - 19:35   |   کد مطلب: 15413
جناب آقای مهندس ضرغامی آیا شما و مدیران تحت امر شما از سر جهالت کارشناسان و بازیگران معلوم الحال نه بلکه معلول الحال را به برنامه های صدا و سیما دعوت می کنید و آنان را الگوی مردم قرار می دهید و یا از سر آگاهی؟

به گزارش رودآورمحمد رضا میر در صدای دانشجو از همدان نوشت:

اگر اجازه بدهید در این نوشته بنده قصد دارم چند سوالی خطاب به رئیس محترم سازمان صدا و سیما مطرح نمایم.

۱- جناب آقای مهندس ضرغامی چندی پیش در یکی از همایش های رسانه ملی و در حضور جمع کثیری از هنرمندان و بازیگران این سازمان نه چندان سالم خطاب به هنرمندان نه چندان ارزشی فرمودید که شما بیت المال مسلمین هستید، حال بنده از شما سوالی داشتم که چرا کارگردان محترم این برنامه و گروه فیلم برداری این همایش حتی به خود اجازه ندادند که از قسمت نسوان (خانم ها) این بیت المال مسلمین فیلمی بگیرند و آن را پخش کنند؟ آیا جز این نبود که این بیت المال شما با وضعیت حجابی ناسالم در این همایش که هیچ در تمامی عرصه ها حاضر می شوند؟ به چه قیمت و برای چه آن قدر باید ژست منور الفکری گرفت که در مورد بیت المال مسلمانان این گونه سخن گفت؟

۲- نمی دانم جناب عالی فرزند و یا نوه ای در حدود سنی کودکان دارید یا نه، ولی از شما می خواهم بپرسم آیا تا به حال و در کنار کودکان خود نشسته اید و کمی با آن ها برنامه های کودک صدا و سیما را دیده اید؟ آیا تا به حال در این مورد از کودکان بازخوردی گرفته اید؟ چرا باید ما حصل شبکه پویای شما و سایر برنامه های کودک این بشود که یک بچه پسر چهار پنج ساله که اکثر وقت خود را با این برنامه های شما پر می کند برود و به دختر هجده نوزده ساله همسایه پیشنهاد ازدواج دهد؟ اگر خود شما فرزند و یا نوه کوچکی دارید للهن آیا به آن اجازه می دهید تا برنامه ای مانند کلاه قرمزی را ببیند که فکر کنم رده سنی آن حداقل برای +۱۸ سال است و حرف هایی در آن زده می شود که خود بنده حداقل تا سن ۱۵ سالگی چیزی از آن نمی دانستم؟ آیا شما در بین کارشناسان خود، کسانی را هم دارید که چیزی از آداب تربیت اسلامی کودکان بدانند؟

۳- چندی پیش جناب عالی سفری به کره داشتید و در پشت صحنه فیلمی حضور پیدا کردید و با بازیگر معروفشان سرکار خانم یانگوم هم صحبتی کردید و الا ما شا الله در صدا و سیمایتان سریال های کره ای، آن هم با حداقل پنج شش بار تکرار پخش کرده اید، نمی دانم نظر خودتان در مورد این سریال ها چیست؟ ولی میدانم که آنها با هزینه حداقلی و داشتن یک اثر هنری ضعیف یک مشت کمونیست و لائیک را الگوی رفتاری ما قرار می دهند و شما با افتخار آن را چند بار در صدا و سیمایتان پخش می کنید و به آن هم افتخار می کنید. آیا خود ما مسلمانان و شیعیان و البته ایرانی ها الگو های پسندیده تر و مناسب تری برای جا انداختن در بین مخاطبین نداریم؟ البته ببخشیدا منظورم آثار فاخری چون سرزمین کهن یا هفت سنگ و یا … آن هم به کارگردانی هنرمند بسیار ارزشی و اهل فتنه نیست و اگر خواستید چنین آثاری را بسازید در همین جا به شما بگویم که به خود زحمت ندهید و خود را اذیت نکنید، همان جومونگ ۱ و ۲ و ۳ و … را پخش کنید.

۴- جناب آقای مهندس ضرغامی آیا شما و مدیران تحت امر شما از سر جهالت کارشناسان و بازیگران معلوم الحال نه بلکه معلول الحال را به برنامه های صدا و سیما دعوت می کنید و آنان را الگوی مردم قرار می دهید و یا از سر آگاهی؟ چرا باید در برنامه های ورزشی از کارشناسانی دعوت به عمل بیاید که از ابروی آنها چیزی جز نقطه چین باقی نمانده، صورت آن ها آنقدر صاف باشد که اگر مگسی روی صورتشان بنشیند برای بلند شدن باید به قول ما قمی ها بکس و باد کند تا برخیزد و در ضمن دستگیر شدن این کارشناس شما در حالت مستی و در پارتی چنانی شهره شهر که هیچ شهره ایران شده است؟ اگر کمی بگردید فکر کنم از این ها بهتر و موجه تر هم گیر بیاورید؟

آیا شما و یا مدیران شما واقعا اصرار دارید که در زمینه مد لباس برنامه پخش کنید و آن وقت کارشناسانش را دو فوتبالیست قرار دهید که اگر می توانستند با شلوارک در برنامه حاضر شوند از این کار دریغ نمی کردند؟

۵- آیا تا به حال رادیو داخل اتومبیل خود را روشن کرده اید و برخی از این برنامه های اجتماعی رادیو را گوش کرده اید؟ آیا تا به حال به برخی از مجریان خانم رادیو در حال اجرا بر خورده اید که بسیار دریده و پر رو و بدون حیا سخن می گویند؟ آیا تا به حال برنامه ای در رادیو گوش کرده اید که در آن مجریان خانم و آقا در آن چه وقیحانه با هم شوخی می کنند؟

۶- اخیرا سخنی از شما شنیدم که سرم سوت کشید، گفته اید که ”  مباحث درس خارج مقام معظم رهبری در مورد بحث غنا و موسیقی معیار سیاست‌های رسانه ملی است” برای چه و به چه دلیل می خواهید گنده کاری خود را در زمینه موسیقی با چنین جملاتی ماست مالی کنید؟ از این که شما اشتباه کرده اید و می خواهید از رهبری هزینه کنید چه سودی می برید؟ وقتی امثال چون شما دوستانی ادعای طرفداری از ولی فقیه دارند دیگر چه نیازی به دشمن است؟ آخر للهن کجای برخی از این موسیقی های مبتذل شما که در برنامه هایی نظیر رادیو هفت و سایر برنامه ها پخش می شود برابر موازین درس خارج فقه رهبری است؟

۷- جا دارد بنده به عنوان یک از هفتاد میلیون  از شما و همکارانتان پیرامون پوشش مناسب وقایع غزه و عراق و آگاه کردن مردم دنیا تشکر کنم و نیز از پخش اندک برنامه های زیبا و مناسب از شما و همکارانتان تشکر نمایم.

فرازی از یکی از دعا های کتاب شریف صحیفه جامع سجادیه:
” آه وانفساه اِن حیل بینی و بین محمد المصطفی ”
“آه، وای بر من اگر (در روز قیامت) بین من و محمد مصطفی جدایی افکنده شود”

یا زهرا سلام الله علیها

 پ.ن:  امام جعفر صادق (ع) : شیعتنا الرحماء بینهم ، الذین اذا خلوا ذکروا الله .
شیعیان ما با یکدیگر مهربانند ، چون تنها باشند خدا را یاد کنند .
اصول کافی ، ج ۳ ، ص ۲۶۸

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان