آخرین اخبار

18. شهريور 1393 - 15:47   |   کد مطلب: 15527
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی معضل بیکاری را نشأت گرفته از عدم تناسب بین نیازهای شغلی و آموزش‌های عالی عنوان کرد.

به گزارش رودآور محمدمهمدی مفتح در نشست مسئولان فنی و حرفه ای تویسرکان و کارآفرینان تویسرکان که با حضور کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا مهرابی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان و هیئت همراه برگزار شد، با تأکید بر اینکه وضعیت اشتغال شهرستان تویسرکان تأسف بار است، اظهار کرد: متأسفانه با وجود ظرفیت های عالی تویسرکان در زمینه های گردشگری، صنعت مبل و منبت، کشاورزی و داروهای گیاهی معضل بیکاری در این شهرستان بیداد می کند.

وی با اشاره به اینکه کسب مهارت می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در کشور شود، افزود: زمان آن فرا رسیده که با توجه به شرایط بومی و آمایش سرزمینی آموزش های لازم مطابق با استاندارهای روز دنیا در راستای تولید و اشتغال پایدار برای افراد جویای کار به ویژه جوانان داده شود.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت به عدم تناسب بین نیازهای شغلی کشور و آموزش‌های عالی و افزایش جمعیت فارغ التحصیلان بیکار در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این مشکل بیانگر آن است که آموزش رشته ها و نوع ارائه رشته های تحصیلی دانشگاه های کشور متناسب با نیاز بازار کار و شرایط اقتصادی هر منطقه نیست.

مفتح همچنین نبود زیرساخت های لازم از جمله راه را از موانع موجود بر سر راه بهره مند شدن متناسب از امکانات بالقوه و ظرفیت های بالای شهرستان تویسرکان عنوان کرد.

وی ابراز کرد: در جامعه امروز کشورمان نیاز است که آموزش براساس نیازسنجی و برای اشتغال و نیز ارتقای کیفیت آموزش ها از اهداف اصلی آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر جامعه ای هر چقدر به بحث آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای توجه شود آن جامعه موفق تر است، عنوان کرد:آموزش نیروی کار هر چقدر کیفی باشد تولید ارتقاء پیدا می کند و تولید و اشتغال پایدار را به دنبال داشته و همچنین بهره وری را بالا می برد.

حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه تویسرکان نیبز در جمع کارآفرینان تویسرکانی گفت: رشد بیکاری در تویسرکان و مهاجرت از این شهرستان با توجه به این همه سابقه علمی، قدمت و ظرفیت های موجود در شأن مردمانش نیست.

وی با تأکید بر روی آوردن آموزش های فنی و حرفه ای به سمت استعدادهای داخلی و بومی شهرستان، خواستار ارائه آموزش های لازم در زمینه بهینه استفاده کردن از منابع انرژی و فن آوری های روز دنیا در مراکز آموزشی شد.

علیرضا مهرابی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز از کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره، یک مدال برنز و 6 دیپلم اختخار توسط کارآموزان فنی و حرفه ای استان در پانزدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار این دوره مسابقات در بین معلولین نیز برگزار شد که یک مدال نقره توسط یکی از کارآموزان معلول شهرستان تویسرکان به دست آمد.

وی همچنین افزود: آموزش درست و با کیفیت، تولید و اشتغال پایدار را به دنبال دارد و در اقتصاد جامعه و بهره وری بسیار موثر است و نرخ بیکاری را کاهش می دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه به طور میانگین سالانه ۹میلیون نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان آموزش می بینند، از اختصاص دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در بحث مشاغل خانگی برای کارآفرینان در سال جاری خبر داد.

مهرابی تأکید کرد: زمان فرصت سوزی نیست و نباید مشاغل را به افراد غیرماهر داد بلکه ضروت دارد برای ارتقاء بهره وری و کارایی لازم شغل متناسب با توان افراد انتخاب شود.

کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به دعوت محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی به همراه هفت کارآفرین برتر استان تهران و نیز علیرضا مهرابی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان صبح امروز از صندوق حمایت از زندانیان تویسرکان و مراکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برداران تویسرکان بازدید کردند.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت تعاونی های شهرستان تویسرکان و سخنرانی هفت نفر از کارآفرینان برتر استان تهران از جمله برنامه های جانبی بازدید معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از مراکز فنی و حرفه ای تویسرکان بود.

توسعه و تنوع در طرح های صنعت مبل و منبتريال ایجاد تعاونی های پایدار و بهره مندی از ظرفیت گردشگری، کشاورزی، باغداری و گیاهان دارویی و نیز بهره مندی از علم روز دنیا نظرات و پیشنهادت مطرح شده از سوی کارفرینان در این دیدار بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان