آخرین اخبار

25. شهريور 1393 - 15:16   |   کد مطلب: 15748
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان:
ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن کریم استان همدان آغاز شد
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ثبت نام از سی و هفتمین دوره برگزاری مسابقات قرآن کریم آغاز شده و تا ۲۱ مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید حسن رضوی از برگزاری مسابقات قرآنی در همه رشته ها خبر داد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه، برگزاری مسابقات قرآن کریم از مرحله شهرستانی تا بین المللی است.

وی با بیان اینکه امسال سی و هفتمین دوره برگزاری مسابقات قران کریم برگزار می‎شود، افزود: ثبت نام این دوره از مسابقات آغاز شده و تا 21 مهرماه ادامه دارد که متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سایت قرآن ایران وابسته به واحد قرانی سازمان اوقاف مراجعه کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: ثبت نام کنندگان پس از دریافت کد رهگیری می‌توانند مدارک خود را با یک قطعه عکس به اوقاف شهرستان و یا مرکز فعالیت‌های قرانی اوقاف واقع در مدرسه عالی شهید مطهری همدان تحویل دهند.

وی با بیان اینکه این مسابقات ویژه خواهران و برادران است، اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش زیر 16 سال و بالای 16 سال و در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان و ابتهال برگزار می‎شود.

رضوی با اشاره به اینکه این مسابقات در رشته‌‌های حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان در رشته حفظ یک جزء، 2.5 جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه همه رشته‌ها قبل از شرکت در رشته خود باید آزمون مفاهیم قران را بگذارند، افزود: متقاضیان دو ماه فرصت برای شرکت در این مسابقات دارند که با گذراندن آزمون مفاهیم 60 درصد امتیاز کسب می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان حضور 10 هزار نفر در این مسابقات پیش بینی شده است، بیان کرد: در اختتامیه این مسابقات به نفرات نخست تا سوم در مرحله شهرستانی هدایایی اهدا می‌شود و سپس نفرات برتر در مرحله استانی و با کسب رتبه به مراحل کشوری و بین المللی راه می یابند.

وی با بیان اینکه آزمون رشته مفاهیم به صورت متمرکز و به صورت اینترنتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در آزمون مرحله شهرستانی مفاهیم، سوره مائده از تفسیر نمونه سوالات طراحی شده که متقاضیان باید آن را بگذرانند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان