آخرین اخبار

26. شهريور 1393 - 13:01   |   کد مطلب: 15751
همزمان با هفته گردشگری امسال:
پنجمین جشنواره گردو در تویسرکان برگزار می شود
مدیرکل میراث فرهنگی همدان از برگزاری پنجمین جشنواره های گردو در هفته گردشگری امسال در تویسرکان خبرداد.

ریحان سروش مقدم در گفت و  گو با خبرنگار رودآور با اشاره به اینکه پنجم لغایت یازدهم مهرماه به عنوان هفته گردشگری شناخته می شود، اظهار کرد: از برنامه های شاخص در این هفته می توان به برگزاری جشنواره های گردو، شیره پزی و آلو در شهرستان های تویسرکان، ملایر و اسدآباد اشاره کرد.

وی با اشاره به قدمت دیرینه استان همدان در زمینه آثار باستانی و میراث فرهنگی و نیز طبیعت بکر این استان، تصریح کرد: گردشگری ورزشی، روستایی، آموزشی و ورزشی برخی دیگر از برنامه های هفته گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه پنجمین جشنواره گردو در شهرستان تویسرکان با حضور مسئولان و کارشناسان استانی و شهرستانی برگزار می شود، افزود: جشنواه گردو به عنوان یک حرکت تأثیرگذار در اقتصاد شهرستان و ارتقای کمیت و کیفیت گردوی تویسرکان است.

سروش مقدم گردوی شهرستان تویسرکان را از نظر کیفیت و تولید رتبه اول کشوری و از نظر سطح زیر کشت، رتبه دوم کشور معرفی و ابراز کرد: برگزاري جشنواره‌ گردو حركتي در راستای معرفي توانمندي‌هاي بخش كشاورزي شهرستان و جذب توجهات ويژه مسئولان به توسعه ملي و كيفي محصولات باغي شهرستان به ويژه گردو است.

وی تصریح کرد: رويكرد ما در اين جشنواره معرفي ظرفيت‌هاي بالقوه تويسركان به ويژه در بخش كشاورزي و گردشگري است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه در این مراسم مسابقات گردوتکانی و گردوبازی برگزار می شود، افزود: در این جشن مهمانان با آیین های مرتبط با برداشت گردو و فرایند این محصول با ارزش از دیدگاه شاعران، نویسندگان، مسئولان و هنرمندان صنایع دستی اشنا می شوند.

سروش مقدم عنوان کرد: معرفی توانمندی های کشاورزی، باغداری، گردشگری، صنایع تبدیلی وابسته به گردو و شناساندن شهرستان تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی کشور از اهداف دیگر برگزاری جشن گردو در تویسرکان است.

وی یادآور شد: ویژه برنامه‌های مختلفی نیز برای معرفی بیشتر و بهتر تویسرکان صورت گرفته است که در حاشیه جشنواره ارائه می‌شود و می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگر به این شهرستان شود.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان