آخرین اخبار

26. شهريور 1393 - 23:39   |   کد مطلب: 15768
مدت ها ست که ماهواره بین مردم و گرایش آنها به شبکه های ماهواره که بلای جان فرهنگ کشور شده است و سریال های رنگارنگ کلمبیایی و ترکی و هندی مهمان خانه هاست.
به گزارش رودآور به نقل از نافع؛ میهمانی که ناخوانده آمد و خوانده ماندگار شد و امروز به راحتی به اشاعه فرهنگی که درشان ایرانیت و اسلامیت کشور نیست می پردازد. و تنها راهکاری که برای آن در نظر گرفته شده است اجبار در جمع آوری دیش ها از پشت بام های مردم است.

جمع آوری هایی که گاه آنقدر حاشیه آفرین می شود که خوراک مناسبی برای رسانه های غربی و دشمنان همیشه در انتظار نظام جمهوری اسلامی است اما دریغ از توجه به زیر ساخت های فرهنگی کشور در خصوص بنیان خانواده که این روزها آنقدر ضعیف شده که با تلنگری کوچک توسط یک سریال سبک غربی شکسته می شود و با زمزمه های قهرمانان پوشالی و رنگی تغییر می کند!
در واقع اصلا این روزها کسی از خود نمی پرسد که چرا یک سریال ترکیه ای آنقدر تاثیر گذار می شود که برای فرار از آن باید در ماهواره بینی مردم را تخته کرد.
هیچ کس از خود نمی پرسد چرا وقتی در روزهایی نه چندان دور ، تمام هم و غم همین سریال سازان و فیلم سازان ترکیه ای تقلید از فیلم های ایرانی و موسیقی ایرانی بود، حالا کار به اینجا رسیده است که بدون ماهواره روز مردم شب نمی شود و مردم ایران از پیر و جوان با عشق ممنوع گریه می کنند و می خندند.
تنها هم و غم مسئولان کشور هم فقط شده پرت کردن دیش های ماهواره از پشت بام! پشت بام هایی که دو روز بعد دوباره پر از دیش هایی می شوند که چندین ال ان بی بر روی آنها نصب شده تا هیچ یک از کانال های ماهواره ای از دست نرود!
البته راه های رسیدن به دیش های ماهواره بسیار است، از در زدن و در خواست کلید در پشت بام تا استفاده از راپل که عملیاتی است که ماموران دوره‌ دیده یگان ویژه با توجه به دشوار و خطرناک بودن آن برای مقابله با آدم‌ربایی و عملیات تروریستی و... به کار می‌گیرند!
حالا هم عکس هایی در رسانه های مجازی انتشار یافته که خبر از جمع آوری دیش های ماهواره با جرثقیل ، در شهر مشهد را می دهد و این ابدعات همچنان ادامه دارد اما دریغ از ساخت چند سریال درست و درمان در صدا و سیما، چند برنامه آموزشی در خصوص اهمیت بنیان خانواده در ایران اسلامی تا قبح خیانت که در سریال های وطنی هم ریخته شده است، چه برسد به سریال های ماهواره ای، را بشکند.
دریغ از ساخت بازی هایی که کودکان ایران زمین را که امروز همگام به خانواده ها پای سریال هایی می نشینند که شخصیت انها را شکل خواهد داد، متحول کند و به اندیشه و تحقیق وادارد.
دریغ از تلاش های علمی و مدون برای آموزش آموزه های اسلامی به جوانان در خصوص سبک زندگی ایرانی- اسلامی ودریغ از هر چیزی به غیر از اجبار!
این در حالی است که تجربه نشان داده اجبار در هیچ برهه تاریخی بر ایرانیان تاثیر گذار نبوده است .از سوی دیگر با فراگیر شدن تکنولوژی نمی توان از نفوذ امواج ماهواره ای به کشور جلوگیری کرد پس تدبیری بهتر باید کرد.تدبیری که نسل جوان آن را بپذیرد، به ان اعتماد کند و آینده خود را بر پایه آن بنا کند.در پایان به این نتیجه میرسیم که باید با آگاه سازی خانوادها نسبت به اثرات مخرب بودن ماهواره و شبکه های مجازی را در مقابل این تهاجم آماده کرد.

راوی دفاع مقدس حسن اسدی

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان