آخرین اخبار

30. شهريور 1393 - 18:40   |   کد مطلب: 15849
اجرای طرح تبیینی «دجال‌واره» و بیان آسیب‌های ناشی از آن، در سطح استان همدان در دستور کار قرار دارد که در راستای تحکیم‎بخشی به کانون خانواده‎ها و مقابله با انحراف عقیده، انجام می‌گیرد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ماهواره نیز در اغلب خانواده‌های ایرانی جا باز کرده به طوری که متأسفانه در بیشتر مواقع این ابزار خوش خط و خال، تمام اعضای خانواده را درگیر خود کرده است.

یکی از کارویژه‌های ماهواره به عنوان ابزار تهاجم فرهنگی دشمن، سرد کردن کانون گرم خانواده‌ها است به طوری که شاید بتوان گفت در این زمینه به اهداف خود دست یافته است.

این روزها شبکه‌های ماهواره‌ای آن چنان به حریم خانواده‌های ایرانی تجاوز کرده‌اند که استفاده از آن، دیگر شهری و یا روستایی نمی‌شناسد به طوری که در برخی روستاهای دورافتاده نیز شاهد عرض اندام این شبکه‌ها هستیم.

به جز دستیابی به برخی اهداف سیاسی در داخل کشورها به ویژه کشورهای مسلمان، تغییر فرهنگ مردم ایران و دور کردن آنها از سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را باید از دیگر اهداف شبکه‌های ماهواره برشمرد.

ارائه برنامه‎های انحرافی و هویت‌زدایی از جوان ایرانی، در قالب برنامه‎های ماهواره خودنمایی می‎کند به طوری که امروزه اغلب جوانان با تقلید محض از این برنامه‎‌ها خود را شبیه عروسک‎های این شبکه‎‌ها می‎کنند.

خودنمایی دیش ماهواره، بر روی پشت بام‌های خانه‌ها در هر کوی و برزن، ناخوادآگاه ذهن انسان‌های دوراندیش را به این سمت و سو می‌برد که «ماهواره، فقط بشقابی است پر از  خوراک‌های مسموم و کشنده؛»

برای در امان ماندن مردم از این نوع خوراک‌ها، باید مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی کشور نسبت به این امر حساس بوده و با ارائه برنامه‌های منسجم و البته کارآمد، زندگی مردم را از این گونه برنامه‌‌ها پالایش کنند.

به طور حتم تنها راه حل این مشکل، توجه به ارائه برنامه‌های فرهنگی، تلاش برای رقابت با برنامه‌های ماهواره ای، آگاهسازی مردم نسبت به آسیب‌های این گونه برنامه‎های و تقویت مبانی دینی و اعتقادی در بین مردم به ویژه در بین جوانان است.

اجرای طرح تبیینی مضرات استفاده از ماهواره در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تهدیدهای ناشی از شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: دشمن از طریق گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم ایران به ویژه نسل جوان است که باید نسبت به این امر حساس بود.

سردار غلامعلی ابوحمزه از ماهواره به عنوان «دجال واره» یاد کرد و گفت: با تبیین و تشریح آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به مردم می‌توان با جنگ نرم دشمن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه دشمن با ابزاری چون ماهواره، فضای مجازی، اینترنت و موبایل در راستای تخریب فرهنگی جامعه اقدام می‌کند، ابراز کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه، بدپوششی‌ها، طلاق‌ها و غیره به خاطر ورود دشمن به جامعه از طریق این فضاها است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان برخورد ارشادی با دارندگان ماهواره‌ها را بهترین راهکار مقابله با آن دانست و عنوان کرد: بسیج باید با ورود به این عرصه و آگاهسازی مردم، مضرات این وسیله زیانبار را به جامعه گوشزد کند.

وی با بیان اینکه با مبارزه فرهنگی بهتر می‌توان به نتیجه رسید، تأکید کرد: وقتی مردم با آسیب‌ها و اثرات نامطلوب ماهواره آشنا شوند در آن صورت خود به صورت داوطلبانه نسبت به کنار گذاشتن آن اقدام می‌کنند.

ابوحمزه از تأثیرات سوء ماهواره‌ بر نوع روابط مردم در زندگی شخصی و اجتماعی سخن گفت و افزود: یکی از برنامه‌های محوری سپاه و بسیج در حلقه‌های صالحین، تبیین و تشریح اثرات مخرب ماهواره است.

وی از برگزاری نمایشگاه‎های مختلف در ارتباط با تبیین مضرات ماهواره و همچنین نشست‌های روشنگری در این زمینه در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: برگزاری این گونه برنامه‌ها دارای اثرات مثبت و سازنده‌ای بود.

تحویل داوطلبانه بیش از 2 هزار تجهیزات ماهواره در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به جمع‌آوری 2 هزار و 100 عدد تجهیزات ماهواره در سطح استان گفت: این تعداد ماهواره بعد از اجرای طرح تبیینی «دجال‌واره» و بیان آسیب‌های ناشی از استفاده این وسیله، به صورت داوطلبانه توسط خود مردم تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه طرح آسیب‌شناسی در دستور کار سپاه قرار دارد، ابراز کرد: در راستای اجرای این طرح، 38 درصد مردم استان اعلام کردند که استفاده آنها از ماهواره، بیشتر به خاطر علاقه‌مندی به مشاهده سریال‌های آن است.

ابوحمزه با بیان اینکه سنین بین 20 تا 50 سال در استان از ماهواره استفاده می‌کنند، گفت: البته سنین بین 20 تا 35 سال در استفاده از ماهواره بیشتر از سایر سنین گزارش شده است.

وی بسیاری از بزه‌های اجتماعی را ناشی از استفاده ماهواره دانست و گفت: از آن میان می‌توان به بدحجابی، بدپوششی، اعتیاد به مواد مخدر، افزایش طلاق، ایجاد خانواده‌های بی‌قید و بند، آرایش‌های زننده و غیره اشاره کرد.

عدم پوشش شبکه‌ صداوسیما عامل گرایش به ماهواره در روستاهای همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه منکر فواید ماهواره نیستیم، تأکید کرد: البته باید گفت که مضرات و آسیب‌های استفاده از آن بیشتر از فواید آن است.

وی به اثرات منفی ماهواره در جامعه و رصد آن در استان پرداخت و گفت: ایجاد خانواده‎های بی قید در برابر خانواده‎های مذهبی، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر، هویت‌زدایی از خانواده، ارزش‎زدایی از مفهوم غیرت، ترویج فمنیسیم، ایجاد حس رقابت در میان زنان و دختران برای جلب توجه، پرخاشگری، اعتیاد به دیدن تصاویر مستهجن و غیره را از مضرات ماهواره است.

ابوحمزه با اشاره به استفاده از این وسیله در روستاها گفت: افزایش استفاده از این ابزار در تمام مناطق کشور چه شهری و چه روستایی، نگران‎کننده است که باید طرح‌های ترویجی مضرات آن را با قوت اجرا کنیم و این برنامه در حال انجام است.

وی افزود: توجیه بعضی از روستانشینان برای افزایش استفاده از ماهواره در نقاط روستایی، عدم پوشش شبکه‌های صدا وسیماست که نشست‌هایی با مسئولان برای رفع مشکل برگزار کرده‌ایم و دربرخی از این مناطق نیز در قبال تحویل داوطلبانه تجهیزات، گیرنده‌های دیجیتال در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

مقابله با ماهواره یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه موقت همدان نیز با اشاره به تأثیرت نامطلوب ماهواره‌ بر روی زندگی مردم اظهار کرد: دشمن با راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای گسترده به دنبال ترویج فساد و فحشا در جوامع اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمد جوادی با اشاره به تبلیغ فرهنگ برهنگی توسط شبکه های ماهواره گفت: از سوی دیگر شاهد ارائه برنامه‌های ضد دینی با هدف زیر سئوال بردن اعتقادات مردم هستیم که باید نسبت به این موضوع نیز توجه داشت.

وی تغییر فرهنگی به ویژه در نوع روابط دختر و پسر، گرایش به تجمل‌گرایی، رسوخ فرهنگ غربی به درون جامعه، از هم گسیختگی وحدت، دین‌زدایی، از هم پاشیدگی خانواده و غیره را ناشی از برنامه‎های ماهواره دانست.

امام جمعه موقت همدان ابراز کرد: از آن جا که خانواده‌ها از اهداف سوء دشمن نسبت به مسلمانان آگاه نیستند، از ماهواره استفاده می‌کنند در صورتی با روشنگری در بین آنها، به طور حتم شاهد کاهش استفاده از شبکه های ماهواره خواهیم بود.

وی توجه به امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مصادیق مبارزه و مقابله با ماهواره دانست و تأکید کرد: وقتی مردم نسبت به آثار نامطلوب ماهواره به عنوان ابزار تهاجم نرم دشمن، حساس باشند و یکدیگر را نسبت به این موضوع هشدار دهند، در آن صورت می‌توان جامعه‎ای سالم و دینی داشت.

امام جمعه موقت همدان از خانواده‌ها خواست با عدم استفاده از ماهواره‎، ذهن جوانان و نوجوانان خود را سالم نگاه داشته و زمینه زندگی آرام و البته سالمی را برای آنان مهیا کنند.

«انحراف عقیده» تنها رهاورد برنامه‎های ماهواره

مسئول بسیج زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه برای مقابله با ماهواره باید آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها مد نظر باشد، ابراز کرد: بالا رفتن طلاق در جامعه، افزایش سن ازدواج، از بین رفتن کانون خانواده‌ها، بروز مفاسد اقتصادی و غیره ناشی از ورود شبکه‌های ماهواره به درون زندگی مردم بوده است.

فاطمه ستاری با اشاره به اینکه ارائه بسیاری از انحرافات موجود در جامعه به دلیل تماشای برنامه‎های ماهواره است، گفت: کمرنگ شدن فرهنگ حجاب و عفاف یکی از اثرات سوء ماهواره است که همین امر سبب بروز ناهنجاری‌های بسیار در جامعه می‎شود.

وی دشمن‌شناسی را یکی از ضروریات دانست و با بیان اینکه ماهواره یکی از مصادیق دشمن است، ابراز کرد: این دشمن پنهان، با هدف تهاجم فرهنگی و از بین بردن خانواده‌ها فعالیت می‌کند.

مسئول بسیج زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه با فرهنگسازی به ویژه در بین بانوان می‌توان شاهد کاهش استفاده از ماهواره و برنامه‎های آن بود، گفت: زنان به عنوان عناصر فرهنگساز جامعه هستند که اگر بصیرت را در بین آنان ایجاد کنیم زمینه برای کنار رفتن ماهواره از زندگی مردم ایجاد می‎شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان