آخرین اخبار

15. مهر 1393 - 22:24   |   کد مطلب: 16136
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برگزاری تئاتر موجب افزایش اعتماد به نفس کودکان و نفوذ در اعماق ذهنی و جان آنها می شود و اگر نمایشنامه ها متناسب و در خور شأن مخاطبان بوده و اجرایی خلاقانه داشته باشند تاثیرگذاری محسوسی در زندگی کودکان خواهند داشت.

به گزارش رودآور به نقل از صبح الوند، فاضل عبادی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوان افزود: جشنواره تئاتر کودکان و نوجوانان نامی است عظیم به بلندای نام هگمتانه که در 20 دوره گذشته گامهای خوبی جهت بستر سازی عرصه برای ظهور و بروز خلاقیت های هنرمندان و استفاده علاقمندان برداشته است.

وی گفت: در عصر حاضر به عنوان عصر اطلاعات که در رسانه های مختلف دنیا به دنبال جذب مخاطب هستند هنر نمایشی به ویژه در بخش کودک و نوجوان می تواند در تعلیم و تربیت این قشر نقشی اثرگذار و ماندگار داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه جشنواره تئاتر طی دوره های گذشته نیز به میزبانی دیار هگمتانه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این چند روز در همدان حرفهایی از جنس کودکانه به زبان فاخر هنر زده می شود تا کودکان به عنوان آینده سازان جامعه با بهره گیری از آن، این دوره را با موفقیت طی کنند.

وی افزود: در این روزها که افتخار اکران نمایشها نصیب شهر هگمتانه شده، امید است این جشنواره بتواند زمینه رشد و تعالی کودکان و نوجوانان را فراهم کند و با دست یابی به افق های آینده، راهگشایی برای رشد این گروه سنی باشد.

عبادی ضمن یادآوری مظلومیت کودکان و نوجوانان غزه ابراز امیدواری کرد که در نسل های آینده جامعه ای اخلاقی تر و انسانی تر نسبت به امروز داشته باشیم.

وی این جشنواره را به کودکان مظلوم غزه، فلسطین و سوریه تقدیم کرد تا آرامش به آنها برسد و بدین ترتیب آینده ای اخلاقی تر و انسانی تر در کل جهان داشته باشیم.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان