آخرین اخبار

2. آبان 1393 - 17:24   |   کد مطلب: 16390
امام جمعه تویسرکان:شیخ نمر تنها صدای مظلومیت شیعیان عربستان است/ضرورت محکومیت جهانی دادگاه سفارشی آل سعود/ زنده نگه داشتن اسلام، رسالت اصلی محرم و صفر/ امام جمعه همدان: آسیب‌شناسی عزاداری حسینی از اوجب واجبات است | امام جمعه ملایر: جوانان هدف امام حسین (ع) را پیش بگیرند / هدف فقط حضور در عزاداری نباشد | جانشین رئیس ستاد احیاء امر به معروف همدان مطرح کرد: احیای امر به معروف عامل استقرار انضباط اجتماعی

به گزارش رودآور

امام جمعه تویسرکان:
کد خبر: 16385
جمعه، ۲ آبان ۱۳۹۳

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه شیخ نمر تنها صدای مظلومیت شیعیان عربستان است، محکومیت جهانی دادگاه سفارشی آل سعود را یک ضرورت دانست.

 

به گزارش رودآور حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تویسرکان در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان با اشاره به صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر توسط نظام سعودی، اظهار کرد: شیخ نمر تنها صدای شیعیان مظلوم عربستان است.

وی با بیان اینکه در عربستان دموکراسی، حقوق بشر، مردم سالاری و حق انتخاب وجود ندارد و حقوق شیعیان زیر پا گذاشته می شود، تصریح کرد: آمریکا نیز با تمام وقاحت از جنایات آل سعود حمایت می کند و باید دانست که محکومیت جهانی دادگاه سفارشی آل سعود یک ضرورت است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان به درگذشت آیت الله مهدوی کنی در هفته گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: به فرموده رهبری آیت الله مهدوی کنی دارای شخصیت برجسته ای بودند که در دفاع از اسلام، انقلاب و نظام کوتاهی نکردند.

حجت السلام موحدی افزود: عالمی مجاهد، پارسا، خدا ترس، سیاست مداری صادق و شجاع از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله مهدوی کنی بود.

زنده نگه داشتن اسلام، رسالت اصلی محرم و صفر

وی در ادامه محرم و صفر را ماه برکت و اسلام دانست و افزود: رسالت محرم و صفر زنده نگه داشتن اسلام و فرامین اسلامی است.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه محققان آمریکایی و انگلیسی عامل شکست خود در برابر ایران اسلامی را مرجعیت دینی، ولایت و شهادت و فرهنگ عاشورایی می دانند، ابراز کرد: به همین دلیل در سال های اخیر بیش از پیش هر روز با دسیسه ای نو به جنگ با اسلام و ولایت آمده اند.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه استکبار جهانی می خواهد مجالس عزاداری بی محتوا برگزار شود، افزود: وظیفه ما برای برگزاری عزاداری ها سنگین است و باید در مجالس عزاداری اهداف و پیام عاشورا تبیین و یزیدیان زمانه معرفی شده تا اهداف و فرهنگ حسینی عالم گیر شود.

وی گفت: محرم و صفر فرصت مناسبی است که فرهنگ حسینی در جامعه تحکیم شود و اعتقادات و دستورات ائمه اطهار(ع) برای جوانان تبیین شود.

خطیب نماز جمعه تویسرکان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه تقوا سبب دوری از عیب جویی و سوء ظن به بردار دینی می شود با تأکید بر رعایت تقوا، گفت: در روایات آمده است اگر کسی عیوب دیگران را افشا کند خداوند عیوب آن شخص را افشا می کند.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه در احادیث ذکر شده فردی که به دنبال تجسس و عیب گویی دیگران است را باید طرد کرد، افزود: کسب تقوای الهی و در نظر داشتن عیوب خود ما را از عیب جویی دیگران دور می سازد.

وی در ادامه به سالروز شهادت حسین فهمیده در هفته جاری اشاره کرد و گفت: ایثار، از خودگذشتگی، مجاهدت و ولایتمداری این شهید نوجوان برای همگان درس است و بهتر است نوجوانان و جوانان شهید فهمیده را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند.

امام جمعه تویسرکان همچنین با تقدیر از زحمات دکتر مفتح در دعوت از قائم مقام وزیر جهاد کشاوری و همکاران وی در راستای احداث کشتارگاه و ایجاد اشتغالزایی گفت: در جلسات با معاون زیر جهاد کشاورزی مطرح شد که می شود با بهره مندی از راهکارهای علمی نوین به سمت بهره مندی از علم روز در راستای افزایش کیفی و کمی محصولات به ویژه گردو و دوری از هر گونه آفات رفت.

حجت الاسلام موحدی در ادامه از زحمات نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی برای فراهم ساختن شرایط احداث یک شرکت دارویی با اشتغالزایی ده ها نفر تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه همدان: آسیب‌شناسی عزاداری حسینی از اوجب واجبات است

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی عزاداری حسینی، از اوجب واجبات است، گفت: صرف عزاداری بدون کسب معارف دین و هدف قیام عاشورا، تأثیر چندانی بر زندگی افراد نخواهد داشت.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه مکتب عاشورا دایره‌المعارف انسان‌سازی است، اظهار کرد: برای بهره‌گیری مطلوب از این مکتب انسان‎ساز باید محتوای آن را مدنظر قرار داد زیرا با کسب آگاهی از چرایی وقوع قیام بزرگ عاشورا، می‎توان از آن درس‌ها گرفت. وی با اشاره به اینکه مداحان، منبری‌ها، هیئات مذهبی، روضه‌خوانان و مستمعان، هر کدام دارای وظایفی هستند که باید آن را به خوبی انجام دهند، گفت: باید مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حد اعلا و به بهترین شیوه برگزار شود تا ضمن ارتقای آگاهی‎بخشی در بین مردم، شعور حسینی را نیز با شور حسینی در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزاری سلیقه‌ای عزاداری را زمینه شادی دشمن دانست و ادامه داد: باید محتوا و پیام قیام کربلا را درک کرده و در مسیر آن قدم برداریم. وی با بیان اینکه کاش یک هیئت مشخص و قوی، برای کار نظارت بر دیگر هیئات مذهبی به منظور هدایت آنها، اصلاح امور و ممانعت از انجام بدعت از سوی آنان ایجاد می‌شد، گفت: این هیئت می‌توانست در صورتی که بدعتی‌ در عزاداری مشاهده می‌شد، این موضوع را گوشزد کرده و مانع از تکرار آن شود.

محمدی با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی عزاداری، از اوجب واجبات است، بیان کرد: صرف عزاداری بدون کسب معارف دین و هدف قیام عاشورا، تأثیر چندانی بر زندگی افراد نخواهد داشت. وی با انتقاد از اینکه برخی از هیئات مذهبی، تا پاسی از شب به عزاداری می‌پردازند به طوری که نماز صبح برخی عزاداران به خاطر خستگی قضا می‎شود، فلسفه قیام عاشورا را ترک محرمات و انجام واجبات دین دانست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عزاداری برای آل‌الله باید در شأن و منزلت آنان باشد، تصریح کرد: دشمن در عزاداری‌های شیعیان به دنبال یافتن موضوع و یا بدعتی است تا آن را برای مقابله با دین اسلام و خشن جلوه دادن آن، علم کند پس باید مراقب بود. وی با اشاره به اینکه برخی از مداحان فقط به دنبال بلند کردن صدای گریه مردم هستند، این شیوه را درست ندانست و گفت: باید از روحانیون برای بیان فلسفه قیام و آگاهی‌بخشی در بین مردم استفاده شود و بعد از آن نیز ساعتی را صرف عزاداری کنیم، زیرا آگاهی‌بخشی بهتر از عزاداری بدون درک محتوا است.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از اینکه برخی از مردم، هنوز نام و نشان 14 معصوم را به درستی نمی‌دانند، آنها را مستضعف فکری و فرهنگی خواند و ایام محرم و صفر را بهترین موقعیت برای آشناسازی آنها با معارف دین دانست. وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری گروهک داعش، هدف از آن را خشن جلوه دادن چهره دین مبین اسلام خواند و گفت: آل سعود را باید خائن به اسلام دانست زیرا بعد از روی کار آمدن حکومت شیعی در یمن، گروهک داعش را روانه این سرزمین برای سرکوب مردم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه باید آل سعود را به خاطر خیانت‌های آن به اسلام، شب و روز نفرین کرد، این نفرین‌ها را اثرگذار خواند و بیان داشت: رد پای آل سعود در کشتار مردم سوریه، عراق، بحرین، پاکستان، افغانستان، فلسطین و لبنان نیز مشاهده می‌شود.

جانشین رئیس ستاد احیاء امر به معروف همدان مطرح کرد
احیای امر به معروف عامل استقرار انضباط اجتماعی

جانشین رئیس ستاد احیاء امر به معروف همدان استقرار انضباط اجتماعی را از مزایای احیای امر به معروف خواند و با بیان اینکه همه باید نسبت به این مسئله حساس باشیم، گفت: با مشارکت مردم می‌توان در این زمینه موفق بود.

محمدجواد بیات ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه جدی گرفته شود، اظهار داشت: احیای این واجب فراموش شده دارای برکات بسیاری برای مردم جامعه است که باید مد نظر قرار گیرد. وی احیای امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه آن را در گرو همکاری همه نهادهای جامعه دانست و افزود: در حال حاضر در نواحی 19گانه آموزش و پرورش همدان 877 شورای امر به معروف و نهی از منکر با تذکر لسانی، هدایت و ارشاد دانش‌آموزان را برعهده دارند.

جانشین رئیس ستاد احیاء امر به معروف همدان با بیان اینکه در سطح ادارات نیز 127 شورای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته، گفت: 52 اتحادیه صنفی نیز دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

این مسئول از فعالیت پایگاه‌های آموزشی با موضوع امر به معروف در دانشگاه‎ها خبر داد و افزود: به طور حتم ترویج تذکر لسانی ایجاد امنیت پایدار در جامعه را در پی دارد.

بیات پیشگیری از وقوع جرم و استقرار انضباط اجتماعی را از مزایای احیای امر به معروف عنوان کرد و با بیان اینکه همه باید نسبت به این مسئله حساس باشیم، ابراز داشت: با مشارکت مردم می‌توان در این زمینه موفق بود. وی موضوع تذکر لسانی را تنها مربوط به حجاب و عفاف ندانست و ادامه داد: مقابله با تمام منکرات و احیای تمام معروفات را باید مد نظر قرار داد.

جانشین رئیس ستاد احیاء امر به معروف همدان با تقدیر از نمایندگان مجلس برای تصویب قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، افزود: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باعث ارتقای سلامت جامعه می‌شود.

این مسئول تجلیل از بزرگان را مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی کنی، یکی از بزرگان نظام و انقلاب بودند، گفت: به منظور قدردانی از خدمات ایشان، چهارم آبان مراسمی برای ایشان در مسجد جامع همدان برگزار می‎شود.

بیات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واقعه 30 مهر 57 در همدان، آن را نیز یکی دیگر از مصادیق امر به معروف عنوان کرد و ابراز داشت: دانش‌آموزان غیور همدان در این روز به مقابله با ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به پا خاستند و برگ زرینی را در تاریخ انقلاب رقم زدند. وی با بیان اینکه روحانیت و دیگر اقشار مردم نیز در این قیام حضور چشمگیر داشتند، خاطرنشان کرد: 30 مهر 57 در همدان نمودی از اتحاد و همبستگی مردم و پیوند عمیق بین آنان و روحانیت بود.

جانشین رئیس ستاد احیاء امر به معروف همدان بزرگداشت این روز و قیام تاریخی را یکی از ضروریات دانست و متذکر شد: به همین منظور به دنبال ثبت این روز در تقویم ملی هستیم.

این مسئول در پایان ابراز داشت: نامگذاری خیابان یا میدانی نیز به نام 30 مهر از دیگر موضوعاتی است که در راستای گرامیداشت این روز انجام می‌شود.

امام جمعه ملایر:
جوانان هدف امام حسین(ع) را پیش بگیرند/هدف فقط حضور در عزاداری نباشد

امام جمعه ملایر تبیین اصل فلسفه عاشورا را امری ضروری برشمرد و گفت: تنها هدف جوانان حضور در هیئات عزاداری نباشد، بلکه هدف و راه امام حسین(ع) را در زندگی خود پیاده کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر، ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار کرد: خشنودی خدا و پرهیز از خشم خداوند متعال دو اصل مهم در تقوا است. وی بیان کرد: هر کس زندگی خود را بر پایه این دو اصل بنا کرد زندگی با دوام و موفقی را در دنیا و آخرت دارد.

خطیب جمعه ملایر خطاب به جوانان تصریح کرد: در امر مهم ازدواج، تقوا را مد نظر داشته باشید و اصل و بنای این امر مقدس را بر پایه تقوای الهی بگذارید تا با مشکلات مواجه نشوید. وی در ادامه به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما به عنوان مسلمان در بسیاری از موارد به رسول خدا(ص)  اقتدا نکرده‌ایم که باید این مشکل را حل کنیم.

فاضلیان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات است، عنوان کرد: نور هدایت ایشان در همه ابعاد شامل حال ما می‌شود و به عنوان کشتی نجات تمام دنیا را از ظلمت و تاریکی نجات می‌دهند.

این مسئول با اشاره به وسعت کشتی نجات امام حسین(ع) گفت: حتی غیر مسلمانان نیز از کرامات این امام همام بهره می‌برند.

امام جمعه ملایر، ماه محرم را فرصتی مغتنم برای تبیین فلسفه قیام عاشورا برشمرد و تصریح کرد: روحانیون، قبل از شروع عزاداری هیئات باید اصل قیام و فلسفه عاشورا را برای مردم به ویژه نسل جوانان تببین کنند. وی بیان کرد: تنها هدف جوانان حضور در هیئات عزاداری نباشد  بلکه هدف و راه امام حسین(ع) را در زندگی خود پیاده کنند.

فاضلیان در ادامه به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با شروع ماه محرم اشاره کرد و افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف امام حسین(ع) برای نگه داشتن دین اسلام بود. وی گفت: باید این فریضه مهم الهی در جامعه پیاده شود و تلاش شود همه با عزمی همگانی این مهم را اجرایی کنند.

امام جمعه ملایر در ادامه خطاب به هیئت‌های عزاداری افزود: پرهیز از بدعت، استفاده از تصاویر غلط منسوب به اهل بیت(ع)، قمه‌زنی و اموری که اسلام آنها را حرام کرده، باید از هیئت‌های مذهبی دور باشد. وی خطاب به نمازگزاران و تأکید بر لزوم رعایت شعائر اسلامی، برگزاری باشکوه مراسم عزاداری محرم، برگزاری گسترده نماز ظهر عاشورا با حضور مردم و هیئات مذهبی، رسیدگی به فقرا، برگزاری جلسات قرآن و زیارت عاشورا در ماه محرم تاکید کرد.

منبع: همدان پرس و رودآور.
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان