آخرین اخبار

7. آبان 1393 - 16:11   |   کد مطلب: 16453
در واقعه عاشورا انسان های به ظاهر مسلمان روبروی امام حسين (ع) به عناد با ايشان صف کشيدند و به جنگ با خاندان پيامبر مبادرت کردند چرا که نسبت به خدا و رسول خدا و قرآن معرفت نداشتند.

به گزارش رودآور، همزمان با فرا رسیدن ایام محرم الحرام، دفتر فرهنگ اسلامی با همكاري هيئتهاي مذهبي دانشگاه، بسيج اساتيد و كاركنان و بسيج دانشجويي واحد تويسركان مراسم عزاداری سید و سرور شهیدان- حضرت ابا عبداللّه الحسین (ع) و همچنين مراسم عزاداري رحلت آیت الله مهدوی کنی را برپا کرد.

19این مراسم با حركت دسته سينه زني از مقابل مسجد دانشگاه به سمت آرامگاه حضرت حيقوق نبي(ع) و حركت به داخل شهر آغاز و در كنار قبور مطهر دو شهيد آرميده در صحن دانشگاه و ذکر مناقب و مرثیه سرایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ادامه پيدا كرد و پس از آن عزاداران براي اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به داخل مسجد دانشگاه رفتند.

پس از اقامه نماز سخنران مراسم حجت الاسلام دكتر علي محمد برنا عضو هيأت علمي واحد تويسركان مطالبی را پیرامون قیام امام حسین (ع) و درس های عاشورا بیان کرد.

15دكتر برنا  در بخشي از سخنان خود با بيان روايتي از امام صادق(ع) كه فرمودند: خدا و پيغمبرتان و امام زمانتان را درست بشناسيد و مادامي كه اين شناخت و معرفت حاصل نشود انسانهاي صالحي نخواهيد شد و به مقام معرفت نمي رسيد مگر خدا را و رسولش را و قرآن و اهل بيت پيامبر را به عنوان حجت هاي خدا تصديق كنيد و به اين حقايق و معارفي كه از ناحيه جداي متعال براي هدايت شما آمده است ايمان صحيح بياوريد اظهار کرد: مخاطب قرآن فرشتگاه نيستند، بلكه مخاطب قرآن ما انسانها هستيم و طبق فرموده حضرت صادق(ع) كسي تا در مقابل اوامر الهي و در مقابل حقايقي كه در قرآن و مكتب اهل بيت (ع) هست تسليم نشود حقيقت خدا و رسولش را نيز تصديق نخواهد كرد.

وی تصریح کرد: در واقعه عاشورا انسان های به ظاهر مسلمان روبروی امام حسين (ع) به عناد با ايشان صف کشيدند و به جنگ با خاندان پيامبر مبادرت کردند چرا که نسبت به خدا و رسول خدا و قرآن معرفت نداشتند.

دکتر برنا ابراز کرد: با اين که جايگاه اهل بيت (ع) را از زبان رسول خدا شنيده بودند اما به سبب تحريف دين و عدم شناخت درست جايگاه اهل بيت پيامبر(ص) در برابر حق ايستادند كما اينكه از سلمان فارسي پرسيدند چه شد كه به اين مقام رسيدي كه پيامبر(ص) در مورد تو فرمود: سلمان از ما اهل بيت است جواب داد: من خواسته و امر امام علي (ع) را بر هوا و هوس و خواهش خود ترجيح دادم و هر كاري را كه خواستم انجام دهم مطابق دستور امام زمان خود انجام مي دادم.

وی در ادامه با نقل از فرمايشات امام حسين(ع) علت قيام حضرت را عنوان کرد: كه حضرت مي فرمايند:آيا نمي بينيد در چه روزگاري و زير لواي چه حكومتي قرار گرفته ايد، در جامعه اي زندگي مي كنيد كه به حق عمل نمي شود و كسي كه خود را خليفه مسلمين مي داند عملاً و آشكار خلاف اسلام عمل مي كند، نهي از منكر و امر به معروف تعطيل و به فراموشي سپرده شده در چنين شرايطي مؤمن خود را براي كشته شدن و فداي راه حق نمودن بايد مهيا كند تا اسلام و قرآن زنده بماند.

(عکس از آقای مجتبی جلیلوند)

1

2

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان