آخرین اخبار

9. آبان 1393 - 12:09   |   کد مطلب: 16482
استقبال بیش از6هزار نفراز همایش شیرخوارگان در تویسرکان/
همنوایی کودکان تویسرکانی با 6 ماهه‌ کربلا
صبح امروز بیش از 6 هزار نفر از مادران و کودکان تویسرکانی در سالن ورزشی الغدیر تویسرکان جمع شدند تا کودکان خود را نذر فرزند فاطمه زهراء(س) کنند و شاید با اشک هایشان تسلی بخش دل سوخته رباب شوند.

به گزارش رودآوردر این آیین معنوی که با همت هیأت رزمندگان اسلام  و سپاه ناحیه تویسرکان برگزار شد، مداحان و مرثیه سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مرثیه سرایی و مادران به یاد حضرت علی اصغر (ع) سوگواری کردند.

مادران عزادار با پوشاندن لباس عزا و پیشانی بندهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر (ع) به تن و پیشانی نوزادان خود در سوگ شهدای کربلا و حضرت علی اصغر (ع) به ماتم نشستند.

روی دست گرفتن نوزادان توسط مادران سوگوار، اشک هر بیننده ای را به یاد نوزاد شهید دشت کربلا جاری می کرد.

IMG_4092بنا به گزارش رودآور، در این همایش حجت الاسلام قربان رفیعی از فضلای حوزه علمیه قم اظهار کرد: حماسه كربلا را رخدادی بزرگ از نظر ديني، سياسي و اجتماعي است که به خوبی توانست امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه احيا كند.

وی به نقش زنان در حادثه عاشورا اشاره کرد و افزود: بی تردید اگر در اين واقعه بزرگ تاريخي زنان و شجاعت آن ها نبود واقعه كربلا ناتمام مي‌ماند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به شجاعت زنان مسلمان و عنوان کرد: شجاعت و حمايت زنان از مردان در واقعه كربلا كار بسيار بزرگي است كه فقط از عهده زنان مسلمان بر مي‌آمد و در آن زمان زنان مسلمان و به ویژه حضرت زینب(س) نقش خود را به خوبي ايفا كردند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: صبر و بردباري كه در آن زمان زنان از خود نشان دادند و ولایتمداری آنان در اثرگذاری قیام عاشورا بر کسی پوشیده نیست.

وی همچنین افزود: حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت آن حضرت سند قساوت دشمنان اهل بیت(ع) است و جریان عاشورا محدود به سال ۶۱ نیست بلکه همچنان ادامه دارد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با محوریت قیام امام حسین(ع) نیز بر پا شد.

IMG_0008

IMG_0096

برای مشاهده گزارش تصویری همایش شیرخوارگان حسیتی در تویسرکان در اینجا کلیک نمایید.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان