آخرین اخبار

8. آبان 1393 - 13:25   |   کد مطلب: 16501
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه همانطور که امام حسین(ع) برای گرفتن آب برای کودک 6ماهه خود مذاکره با ذلت را نپذیرفتند و عقب نشینی نکردند، گفت: ملت ما پرورش یافته مکتب حسینی هستند و امروز نیز مذاکره با آمریکا این یزیدیان زمان در صورتی که به ذلت ایران اسلامی منتهی شود را نمی پذیرند.

به گزارش رودآور، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در همایش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر در سالن فردوسی تویسرکان با بیان اینکه یزیدیان زمان همواره در تلاش برای ضربه زدن به اسلام هستند، اظهار کرد: باید ما حسینی زندگی کنیم و هیچگاه دست ذلت به دشمنان و اسلام ستیزان ندهیم.

وی تصریح کرد: جریان حسینیان و یزیدیان هنوز ادامه دارد و در واقعه تلخ عاشورا ثابت شد باید امام زمان خود را بشناسیم  چرا که غفلت از شناخت امام زمان موجب صف آرایی در مقابل آن بزرگوار می شود.

امام جمعه تویسرکان شبکه های ماهواره ای دشمن را ترفندهای یزدیان زمان و در رأس آن آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به اسلام دانست و ابراز کرد: محققان آمریکایی و انگلیسی عامل شکست خود در برابر ایران اسلامی را مرجعیت دینی، ولایت و شهادت و فرهنگ عاشورایی می دانند.

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: به همین دلیل استکبار جهانی با هزاران شبکه ماهواره ای در پی ترویج بی حیایی و بی بند و باری در جامعه هستند تا از این طریق با فروباشی خانواده ایرانی، تهی کردن اعتقادها و عزاداری ها و دور کردن جامعه از آرمان حسینی، ولایت و فرهنگ عاشورایی جوانان ما را به غارت ببرند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی می خواهد مجالس عزاداری بی محتوا برگزار شود، افزود: وظیفه ما برای برگزاری عزاداری ها سنگین است و باید در مجالس عزاداری اهداف و پیام عاشورا تبیین و یزیدیان زمانه معرفی شده تا اهداف و فرهنگ حسینی عالم گیر شود.

امام جمعه تویسرکان گفت: محرم و صفر فرصت مناسبی است که فرهنگ و سبک زندگی حسینی در جامعه تحکیم شود و اعتقادات و دستورات ائمه اطهار(ع) به ویژه شناساندن بیشتر امام زمان (عج) برای جوانان تبیین شود.

حجت الاسلام موحدی همچنین با اشاره به روایات، افزود: اگر کسی منکری را ببیند و نسبت به آن بی تفاوت باشد، مرده متحرک است.

وی با اشاره به اینکه از اهداف مهم قیام سید شهدا(ع) احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود، افزود: اگر جامعه ای نسبت به منکر بی غیرت و بی رگ شوند آن طور می شود که حادثه کربلا را رقم می زنند.

امام جمعه تویسرکان در ادامه با بیان اینکه همانطور که امام حسین(ع) برای گرفتن آب برای کودک 6ماهه خود مذاکره با ذلت را نپذیرفتند و عقب نشینی نکردند، گفت: ملت ما پرورش یافته مکتب حسینی هستند و امروز نیز مذاکره با آمریکا این یزیدیان زمان در صورتی که به ذلت ایران اسلامی منتهی شود را نمی پذیرند.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به آمار بیشمار کارتن خواب ها در آمریکا، تصریح کرد: چگونه آمریکایی که توان نگهداری از مردم خود را ندارد می تواند به دیگر کشورها کمک کند.

وی افزود: همان گونه که امام حسین(ع) در مقابل لشکر دشمن ایستادگی کردند، ملت ما نیز می تواند با تأسی از فرهنگ قیام عاشورا در برابر زورگویی های استکبار جهانی ایستادگی کند.

وی خاطر نشان کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به دلیل همین ایستادگی ها است و کشورهای آزاده جهان از این ایستادگی الگو گرفته اند.

سعید سعیدی فرمانده سپاه تویسرکان نیز با اشاره به هشتم آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده دانش آموز نوجوان بسیجی، اظهار کرد: نبرد حق و باطل هنوز وجود دارد و ما می توانیم همانند آن نوجوان بسیجی با تأسی از قیام عاشورا از ولایت، اسلام و قرآن دفاع کنیم.

وی همچنین به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) در کربلا، ترویج و عملی شدن معروفات الهی و نهی و دوری از منکرات بوده است.

سعیدی با بیان اینکه دشمنان اسلام از پیام عاشورا که امر به معروف و نهی از منکر است هراس دارند خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند تا این آیین و مناسبت مذهبی را به انحراف بکشانند.

بنا به گزارش رودآور، دوم تا هفتم محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و شعار این هفته امسال 'تذکر لسانی، پیام مهربانی و نظارت همگانی' تعیین شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان