آخرین اخبار

9. آبان 1393 - 14:36   |   کد مطلب: 16504
امام جمعه تویسرکان از مردم خواست: افزودن محبت به اهل بیت(علیهم السلام)، افزایش آگاهی و بصیرت در جامعه و افزایش ایمان و معرفت دینی از اصول برگزاری عزاداری باشد.

به گزارش رودآور امام جمعه تویسرکان در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان، به اهمیت و جایگاه قیام عاشورا اشاره و اظهار کرد: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) بارها بر این موضوع تأکید کردند که هدف ایشان از قیام بر ضد جور و ستم، احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و همه دوستداران امام حسین (ع) نیز بایستی در این راستا گام بردارند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان به نامگذاری دوم تا هفتم محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: این فریضه الهی آن قدر حائز اهمیت است که سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اصلی ترین شعارش را برای قیام و نهضت عاشورایی خود امر به معروف و نهی از منکر قرار داد.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به هراس دشمن از احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: دشمن به خوبی می داند که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی احیا و به طور کامل اجرا شود دیگر نمی تواند به نقشه ها و توطئه های شوم خود برسد.

وی افزود: به همین دلیل امویان زمان با تمامی توان و امکانات به جنگ با اسلام ناب محمدی(ص) آمده اند و می خواهند مردم را نسبت به این دو فریضه الهی بدبین کنند.

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه در مجالس عزاداری سید الشهداء باید فلسفه و اهداف اصلی قیام عاشورا تبیین و تحلیل شود، عنوان کرد: افزودن محبت به اهل بیت(علیهم السلام)، افزایش آگاهی و بصیرت در جامعه و افزایش ایمان و معرفت دینی یاید از اصول برگزاری عزاداری ها باشد.

حجت الاسلام موحدی همچنین به همزمانی روز عاشورای حسینی با 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری اشاره و بر برگزاری هرچه باشکوهتر این دو مراسم ملی و مذهبی در تویسرکان تأکید کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان