آخرین اخبار

12. آبان 1393 - 2:10   |   کد مطلب: 16553
سلام بر شهید پاییز، کسی که در نوجوانی به بصیرت عاشورایی دست یافت و همیشه 13 ساله می ماند.

به گزارش رودآور به نقل از ایسنا، زمانی که نوجوان بودیم و دانش آموز، تصور می کردیم فهمیده با این شهامت، ایثاز و از خودگذشتگی باید بزرگتر از آنی باشد که بازگو می شد اما هم اکنون قد کشیده و در سن جوانی قرار داریم و چشم بر هم بگذاریم آثار پیری در ظاهرمان نمایان می شود و بیشتر درک می کنیم که شهید فهمیده به جای بازی با توپ و جنب و جوش در کوچه و خیابان و بازی با همسن و سالانش، با اسلحه و با بستن نارنجک به کمر به نبرد با دشمن در جبهه حق علیه باطل رفت و جانفشانی کرد.

"حسین فهمیده" این نوجوان بسیجی شهادت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد و برای هم دوره ای هایش الگویی شد تا فهمیده ها پرورانده شوند.

مصادف شدن ایام محرم و روز شهادت "حسین فهمیده " فرصتی است برای نوجوانان که بتوانند از عملکرد شهید حسین فهمیده و در نهایت شباهت او به حضرت علی اکبر(ع) الگو بگیرند.

شهید حسین فهمیده این نوجوان بسیجی 13 سال بیشتر نداشت اما فهم و درکش به وسعت اقیانوسی بی کران بود چرا که در جایگاه خود و در آن سن کم به بصیرت عاشورایی دست یافته بود.

این در حالیست که ما در سن 13 سالگی تنها به دنبال بازیگوشی و شیطنت آن دوران بودیم و ذهنی بی دغدغه داشتیم اما فهمیده در همان سن به چنان درک و فهمی از شرایط و محیط پیرامون خود رسیده بود که تعدادی نارنجک به کمرش بست و به دنبال تانکها حرکت کرد، دغدغه اش دفاع از وطنش بود و بی هیچ تردیدی تصمیمش را قاطعانه اجرا کرد تا بدین ترتیب داستان فداکاریش برای همیشه جاودانه بماند.

از طرفی مصادف شدن 13 آبان، گرامیداشت روز دانش آموز با روز عاشورا فرصتی است تا بتوانیم به درک واقعی از اسلام دست یابیم.

دانش آموزان در این روز دسته های عزاداری را همراهی می کنند و به یاد رشادت شهیدان مظلوم آن زمان و رشادت دانش آموزان از خود گذشته شور این روز را دو چندان می کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان