آخرین اخبار

19. آبان 1393 - 11:34   |   کد مطلب: 16604
معاون توسعه تجارت خارجی همدان مطرح کرد
صادرات ۲۲ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از همدان
معاون توسعه تجارت خارجی استان همدان از صادرات ۲۲ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در ۷ ماهه امسال از گمرک همدان خبر داد و گفت: صادرات کشمش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش رودآورسید باقر حسینی اظهار کرد: 22.2 میلیون دلار کالا در بخش کشاورزی در هفت ماهه امسال از گمرک استان همدان صادر شده که 27.5 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه صادرات بخش کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی یک درصد رشد داشته است، گفت: این بخش شامل هفت قلم کالا شامل کشمش، سیب زمینی، سیر، عسل، لبنیات، کلم پیچ و رازیانه است.

حسینی با بیان اینکه وضعیت صادرات کشاورزی در ماه‌های آینده بهبود می‌یابد، گفت: کالای بخش کشاورزی استان همدان به 11 کشور روسیه، بلاروس، مجارستان، صربستان، لهستان، اکراین، رومانی، قزاقستان، ترکمنستان، امارات و عراق صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: کشمش  به عنوان مهمترین کالای صادراتی بخش کشاورزی و دومین کالای صادراتی استان مطرح است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال 21 میلیون و 760 هزار دلار کشمش از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، گفت: کشمش 27 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده ولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش هشت درصدی روبه‌روست.

حسینی درباره صادرات بخش معدنی از گمرک استان همدان نیز گفت: در بخش معدن در هفت ماهه امسال تنها یک میلیون و 822 هزار دلار صادرات داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه تجارت خارجی استان همدان عنوان کرد: مهمترین کالای صادراتی این بخش سنگ آهن است که تقریبا تمامی صادرات این بخش را به خود اختصاص داده و برای اولین بار است که از گمرک استان مواد معدنی اظهار می‌شود.

وی با بیان اینکه سنگ‌آهن، سیلیس و فلدسپات استان همدان در سال‌های از سایر استان‌ها اظهار می‌شد، گفت: این مواد معدنی به نام استان‌های دیگر به سایر کشورها صادر می‌شد و در آمار صادراتی استان لحاظ نمی‌شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان