آخرین اخبار

6. خرداد 1394 - 16:18   |   کد مطلب: 18333
اظهارات چند تن از مقامات رسمی کشور و اتفاقات میدانی رخ داده، همه و همه یک پازل مشخص شده ای را نشان می دهد.

به گزارش رودآور به نقل از آناج، علی حسینی: دو سخن جهت دار از رئیس سازمان برنامه و بودجه ی کشور تحلیل ها را به سمت و سوی خاصی می برد. نوبخت در مصاحبه با شبکه خبر با اشاره به تلاش وزارت تعاون و کارشناسان خبره این سازمان برای حرکت گام به گام در بخش هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: واقعاً دولت نگران مردم بوده و اگر با دقت کم قانون هدفمندی را انجام دهیم موجب نارضایتی مردم خواهیم شد و دولت به هیچ عنوان به دنبال این موضوع نیست و مردان دیپلماسی امروز در صحنه دیپلماتیک تلاش می‌کنند که منابع تحریمی را پیش بگیرند و تحریم‌ها را لغو کنند و دولت یازدهم برای دفاع از حقوق و عزت ملت هیچ گاه کوتاه نمی‌آید.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که چرا دولت روز سوم خرداد ماه را برای افزایش قیمت‌ها انتخاب کرد و آیا گمان نمی‌کنید که این انتخاب یک بدسلیقگی بوده است افزود: ما ارتباطی بین تاریخ اعلامی و افزایش قیمت‌ها با تاریخ مذکور نمی‌بینیم و واقعیت امر این است که این موضوع یک قانونی بود که باید اجرا می‌شد.

 

به زبان ساده تر اگر مردان دیپلماسی کشور به توافق نهایی برسند گرانی ها رخ نخواهد داد و یا به عبارت بهتر گرانی ها به این دلیل است که هنوز به توافق نهایی با قدرت های جهانی نرسیده ایم. مطلبی هم که گوینده ی شبکه خبر با زیرکی به آن اشاره کرد مرتبط بودن روز مقاومت با افزایش قیمت هاست. این اظهارات و اتفاقات میدانی رخ داده، همه و همه یک پازل مشخص شده ای را نشان می دهد.

نگارنده قصد مارک چسبانی به دولت تدبیر را ندارد. اما پازلی که روبروی ما قرار دارد یک هدف خاص را نشانه رفته است. فشار بر مردم برای یک توافق بد و یا به عبارت بهتر، مقصر تراشی و توپ را به سمت میدان مقصر خیالی انداختن مدلی است که در ذهن تحلیل گران دلسوز انقلاب قرار دارد.

4قطعه از این پازل، در عرض یک هفته تکمیل شده است. لباس فرم پوشیدن محسن رضایی و اظهارات نگران کننده ی وی، اظهار نظر محمد جواد ظریف خطاب به کوچک زاده که گفت: او (رهبری) یک بار به من بگوید نرو!، اظهارات نوبخت که اشاره شد و اظهارات رئیس جمهور در سفرهای استانی، مواردی است که تکمیل کننده ی پازل مشخص شده می باشد. حسن روحانی در سفرهای استانی، سعی در اقناع مسئولین استانی برای یک توافق احتمالی بوده و بیش از مشکلات منطقه ای، پروتکل الحاقی و نحوه پذیرش نظارت های ویژه بر کشورمان را هدف قرار داده است. سخنی از روحانی که تامل بسیاری را برانگیخته هم مزیدی بر علت مقصر تراشی تفکر حاکم بر دولت می باشد. روحانی در غرب استان تهران گفته بود: "اکثریت پشتیبان صلح اند، به جز اقلیتی که تریبون‌های بزرگ را عاریه کرده‌اند "...

 

بی گمان فهرستی از گرانی های دو سال اخیر و تاثیرات افزایش قیمت حامل های انرژی در زندگی مردم، خواه ناخواه در ذیل اهداف مذاکرات هسته ای قرار گرفته است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا همچنان سیل انتشار خبرهای مربوط به گرانی تداوم خواهد داشت؟ ادامه گرانی ها در سایر کالاها بی شک به تقویت این سناریوی احتمالی منجر خواهد شد.

تجربه ی سال های اخیر نشان داده که ملت ایران، بیدارتر از سال های اول انقلاب، اینگونه تحرکات را زیر ذره بین قرار داده و وارد پازل های طراحی شده و غیر طراحی شده نخواهند شد. و البته امیدوارتر از گذشته در پی احقاق حقوق حقه ی خود خواهند بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان