آخرین اخبار

18. خرداد 1394 - 23:50   |   کد مطلب: 18457
مردم استان هایی که با معضل ریزگردها دست و پنچه نرم می کنند، گله مند از عدم ابتکارِ ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستند و اما این را نیز می دانند که آب از سرچشمه گل است؛ گلّه ما را گله از گرگ نیست.. كه این همه بیداد شبان می كند.

به گزارش خبرنگار رودآور،  در شهرهای مختلف جنوب غربی کشور به ویژه اهواز آلودگی شدید هوا و حجم بالای ریزگرد‌ها زندگی مردم این شهرها را چندسالی است که مختل کرده است، بهمن و اسفند ماه سال گذشته استان های جنوبی دیگر نای نفس کشیدن را هم نداشتند.

اما این اجازه گرفتن ها از خانم ابتکار برای نفس کشیدن طولی نکشید که به استان های غربی از جمله همدان و کرمانشاه رسید و مردم سراسر این استان ها به ‌شیوه‌های مختلف اعتراض و ناراحتی خود را از وضعیت غیر قابل تحمل اعلام می کنند و می خواهند بدانند چرا حق نفس کشیدن از آن ها به طور غیرمستیقم سلب شده است.

مسئولان امر روزی همایش می گذارند و می خواهند با حرف ها شاید ریزگردها را از بین ببرند و روزی دیگر تقصیر ها را به گردن یکدیگر می اندازند و مردم مانده اند به کدام ساز این مسئولان برقصند.

و اما ما چرا باید روزه شک دار بگیریم، مگر نه این است که دولت تدبیر و امید قول مساعد برای از بین بردن ریزگردها داده است و نباید دلمان را به شک بیاندازیم که دولت نمی تواند!!!

خانم ابتکار، می گویند آدم جايزالخطاست، لذا بر شما هم ایرادی وارد نیست فقط می خواهم بدانم وقتی نفس کودکان خردسالمان به شماره می افتد این جايزالخطا بودن شما مرهمی بر زخم غصه های مادرانشان می شود؟!

گفته شده که تفاهمنامه هایی با کشورهای همسایه به ویژه عراق برای همکاری و مبارزه با ریزگردها بسته شده است، اما در حال حاضر آنچه که می بینیم ریزگردها کمتر که نشده هیچ، غلظتش هم بیشتر شده است؛ به نظر شما آدم بايد نگاه به سرمايه اش کند یا به همسايه اش؟!

گرچه می گویند: آدم بااميد و آبادي با آب، ولیکن حرف امیدوارانه ای از سوی دولت در ابن باره زده نشده و مدیریت منابع آبی از سوی دیگر مدیران دیده نشده، حال مانده ایم با این ناامیدی و آبادی بی آب چه کنیم؟ فقط می گوییم خانم جان آب در دست داری مخور!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اگر امروز کاری انجام ندهید و  تصور شما بر آن باشد که آب از آب هم تکان نمی خورد، به ترکستان رفته اید، چرا که دیر زمانی نخواهد طول کشید که ریزگردها به استان شما هم می رسد، اکنون شاید شما حرف های ما را پشت گوش بیاندازید و حرف هایمان به شما نرسد اما ریزگردها به شما می رسند، ما منتظر آن روز می مانیم، اما بدانید که شاید امروز با بی تدبیری شما هوا برای ما بدجور پس است، و خوب می دانیم فردا روزی این ریزگرد است که در خانه شما هم می خوابد!

خانم ابتکار، شما گفتید"«مردم باید با ریزگردها کنار بیایند. هیچ مسئولی نمی‌تواند قول برطرف شدن آنها را بدهد.»" ان شاءالله شاید روزی بیاید که ما با ریزگردها کنار بیاییم اما به نظر شما ریزگردها فامیل می شوند و با ما کنار می آیند؟!

خانم ابتکار، باور کنید هوای ما با هوای شما یکی است و با وجود آنکه می دانیم از تنور بی ابتکار شما هوایی برای ما صاف نمی شود، می خواهیم بدانیم تا کی می خواهید ریزگردها را با غربال خود بپیاید و ما با دیدن هوای پاک شمال کشور، آب در دهانمان بیاید.

در خانه اگر کس است یه حرف بس است؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور لطفا بدانید آب از سرما گذشته است که چنین مطلبی را نوشتیم وگرنه ما را با دولتی که آب، از دریا می بخشد و پر از تدبیر و امید است چه! روزهایی در پیش و ما عبرت گرفتگان هرگز از چاله به چاه نخواهیم افتاد!

مرا به گذشت آب و رفت از سر                        بر این عالم مدارا نیست در خور

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان