آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1395 - 13:40   |   کد مطلب: 22805
با هدف ترغیب و تشویق خانواده ها در راستای گام برداشتن به سوی آشنایی و عملیاتی کردن آموزه های دینی در زندگی فردی و اجتماعی طرح "بوستان معرفتی" در مجمع بسیج شهرستان تویسرکان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، شناسایی و جمع‌بندی آسیب‌های مختلف با بهره‌گیری از امکانات و ارائه راهکارهای مناسب به مسئولان ذیربط، از وظایف کارگروه‌های مجمع بسیجیان تویسرکان است.

از این رو با هدف ترغیب و تشویق خانواده ها در راستای گام برداشتن به سوی آشنایی و عملیاتی کردن آموزه های دینی در زندگی فردی و اجتماعی طرح "بوستان معرفتی" در مجمع بسیج شهرستان تویسرکان تصویب شد.

فقدان مقوله فرهنگ دینی و آموزه ها و معارف اسلامی در نظام سرگرمی و فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان، کاهش چشمگیر آموزه های دینی در رفتار برخی از اقشار و عدم وجود مکانی مطکئن و به دور از ناهنجاری های موجود در جامعه برای حضور خانواده ها برای سپردی کردن اوقات فراغت دست به دست هم داد تا بسیجیان تویسرکانی به فکر ایجاد یک بوستان معرفتی افتاده و طرح جامع و کارشناسانه ای را به مجمع بسیج شهرستان بیاورند تا در نهایت پس از تصویب در مجمع تویسرکان و سپس در استان، بتواند بودجه ای برای اجرایی شدن آن بودجه ای جذب کنند.

بی تردید یکی از بهترین روش های انتقال مفاهیم عظیم دینی و فرهنگ غنی اسلامی به نسل ها و سنین مختلف، استفاده دقیق و مؤثر از ظرفیت هایی از جمله بازی های ابداعی و ایجاد زمینه هایی برای حضور فعالانه مخاطبان در عرصه سرگرمی دینی و معرفتی است که تلاش ارائه دهندگان طرح "بوستان معرفتی" بر آن است تا در حد توان خود، رخنه و شکاف جدی به وجود آمده در پذیرش مفاهیمی مهم از جمله مسئولیت پذیری، روحیه انقلابی داشتن و لزوم آموزش معارف دینی از سوی نسل های جوانمان که به حق آینده سازان واقعی ای مرز و بوم هستند را تا حدودی مرتفع سازند.

تقویت روحیه ولایتمداری و استکبارستیزی در بین اقشار جامعه، ایجاد فضایی مناسب برای آموزش عملی آموزه های دیتی به افراد مختلف انواده ها، ترویج سبک صحیح زندگی ه به واقع همان سبک زندگی سلامی است، ایجاد روحیه همدلی و وحدت رویه در میان آحاد جامعه هدف، تببین و پیاده سازی دقیق و واقعی فرامین و رهنمودهای رهبری در راستای ترویج و تولید بازی های صحیح اسلامی و بالا بردن سطح رضایتمندی آحاد جامعه از فعالیت های فرهنگی و روشنگرانه سپاه و بسیج بخشی از اهداف ایجاد طرح بوستان معرفتی است.

طراحان این طرح معتقد هستند با بهره گیری از نظرات و تفکرات نخبگانی مؤمن و انقلابی در جامعه پس از احصای مسائل و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هدف بالاخص قشر و نوجوان توسط طراحی بازی و سرگرمی های خلاقانه و مناسب در محیطی به طور کامل مدیریت شده با حضور خانواده ها و جوانان و نوجوانان به افزایش معنویت و آشتی همگانی با آموزه های ناب اسلامی و ارتقاء سطح سواد دینی و معارفی دست یابند.

از این رو برنامه ها و اقدامات مبتکرانه و سرگرمی های خلاقانه ای را برای جامعه هدف خود یعنی خانواده ها، خردسالان، کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در نظر گرفته اند.

به طور مثال تصمیم بر آن است تا در بخش خردسالان، غرفه های نقاشی، استخر و توپ، تشک پرنده، سکوی غنچه ها و ساخت کاردستی، جنگ شاد(خواندن آیات قران، شعرهای دینی و مسابقات)، داستان انبیاء و یار مهربان برپا شوند.

غرفه هایی از جمله گردونه، شیطاین، اشراف هرگز و یار مهربان نیز برای بخش کودکان طراحی شده است تا با بهره گیری از بازی و سرگرمی به آموزش عملی آموزه های دینی و قرآنی و تقویت روحیه استکبارستیزی برای مخاطبان جذاب باشند.

در بخش نوجوانان نیز فعالیت ها و غرفه های رمی جمرات، حیات جاودان، تعارف ممنوع، گوشبال و غرفه ثابت بار مهربان و در بخش جوانان بازی میدانی نحن صامدون و غرفه های با افلکیان، قله، تیرهای زهرآلود، جورچین، مسیر، تریبون آزاد، جنگی که بود و جنگی که هست و غرفه یار مهربان برپا خواهد شد.

در بخش خانواده نیز غرفه محصولات فرهنگی، ایستکاه مشاوره، نمایشگاه ای آموزش سبک زندگی اسلامی، شبی با شهدا، سینما بصیرت و کارگاه های روشنگری نیز بخشی از فعالیت هایی است که پس از اجرا شدن طرح بوستان معرفتی انجام می شود.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان