آخرین اخبار

29. تير 1397 - 8:42   |   کد مطلب: 34268
سال هاست که مسوولان مختلف شهرستان تویسرکان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی و با هر سلیقه و گرایش سیاسی و فکری، سرکان را یک باغ شهر بزرگ گردشگری و فرصتی مغتنم و مطلوب برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان تویسرکان دانسته اند و در سخنان خود همواره سرکان را یکی از بهترین نقاط گردشگری تویسرکان معرفی کرده اند.

به گزارش رودآور؛ وحید الوندی در یادداشتی نوشت؛ در سال های اخیر زحمات قابل تقدیر و قابل توجهی در مسیر آبادانی بیشتر سرکان و ایجاد زیر ساخت های خدماتی و رفاهی صورت گرفته که نمی توان آنها را نادیده گرفت اما سوال مشخص این است که دقیقاً چه طرح های هدفمند، اثر گذار و جذابی در بخش گردشگری در سرکان به مرحله اجرا درآمده است؟!
آیا همین قدر که به طبیعت بکر و جذاب سرکان بسنده کنیم و زیر ساخت های گردشگری آن را بر اساس یک سند توسعه کارشناسانه گردشگری توسعه ندهیم برای بهره وری حداکثری از جذابیت های گردشگری این شهر زیبا کافی است؟
تا نام سرکان به گوش می رسد، بی اختیار به یاد پارک تفریحی کمربسته و احیاناً آبشار الالو می افتیم اما واقعاً در همه سال های گذشته چه طرح های عمرانی و هدف داری در حوزه گردشگری در این جاذبه های گردشگری اجرایی شده که گردشگران را از سراسر نقاط ایران زمین به سوی خود جذب کند و در عین حال برای مردم و فعالان اقتصادی سرکان و نهایتاً شهرستان تویسرکان چرخه اقتصادی سودمند و دائم و رونق بیشتر فضای کسب و کار را به دنبال داشته باشد؟!
تا جایی که می دانیم، نقطه اوج استفاده از فضای دلنشین پارک کمربسته سرکان، راه اندازی یک شبهه رستوران و یا به بیان بهتر یک سفره خانه سنتی در فضای سبز این پارک و ایجاد یک واحد صنفی کوچک فروش تنقلات بود که فعالیت آنها هم پس از مدتی متوقف شد.
افتتاح سالن ورزشی کارگران، اختصاص اعتبار و پیگیری مجدانه برای ایجاد زمین چمن سرکان، و اختصاص بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون تومان برای ایجاد طرح های عمرانی در سال جاری(که البته میزان نهایی جذب این اعتبار بر اساس رویه معمول تخصیص اعتبارات معلوم نیست) اخبار خوبی هستند که در سال های اخیر در مورد سرکان شنیده ایم اما در زمینه گردشگری که دائم از آن سخن می گوییم برای سرکان چه کرده ایم؟!
ایجاد و توسعه مغازه ها و واحدهای تجاری که اکثر آنها در زمینه فروش پوشاک فعال هستند حرکت امید بخشی است که از سوی شهروندان سرکانی صورت گرفته و به اقتصاد سرکان کمک می کند اما آیا ظرفیت گردشگری سرکان در همین حد است و یا می توان با طرح و برنامه های هدفمند، کارشناسانه و خلاقانه به توسعه صنعت گردشگری و پویایی اقتصادی بیشتر سرکان و شهرستان تویسرکان کمک کرد؟ 
وحید الوندی
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان