آخرین اخبار

7. فروردين 1398 - 19:31   |   کد مطلب: 35366
تحرکات اخیر انتخاباتی و انگیزه های افرادی که می خواهند برای نمایندگی مجلس بنویسند را از هم اینک بررسی کنیم، تا در آینده در انتخابمان راه کج نرویم و فریب سیاه نمایی و به اصطلاح ننه من غریبی برخی نامزدها را نخوریم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بارها و بارها دیده ایم و شنیده ایم که در عمده شهرستان ها از ابتدای همان سالی که قرار است نامزدهای انتخاباتی وارد گود شوند کار خود را آغاز می کنند.

در شهرستان تویسرکان هم اوضاع به همین منوال است، تعداد زیاد کاندیداها یا همان نامزدها گرچه از سویی می تواند نشان از شور و نشاط انتخاباتی باشد اما مسئله اصلی انگیزه تعدادی از نامزدها یا افرادی است که قصد دارند برای انتخابات ثبت نام کنند.

برخی ها به اصطلاح ناز می کنند و ناز خود را حتی در فضای مجازی می آورند و دردلشان می گویند نازمان را می خرند و حامیانشان برای آن ها صفحات اینستاگرامی و گروه ها و کانال های تلگرامی به نام دوستداران x و y راه اندازی می کنند که اگر پشت پرده هایشان فاش شود باز به نامزدها می رسد، یعنی از سوی خودشان برنامه ریزی شده تا ناز کنند و ماه ها پیش از ثبت نام در خبرهای متعددی اعلام کنند تمایلی به ثبت نام برای رقابت های انتخاباتی مجلس ندارند و این مردم هستند که آن ها را می خواهند.

بعد از مدتی به نتایجی می رسند شگفتی انگیز، احساس تکلیفشان گُل می کند و می شوند نامزد مردمی آن هم چه مردمی! می آیند و فضای مجازی را از کارهای کرده و نکرده پر می کنند و به ریش مردم می خندند.

برخی های دیگر اصلاَ می دانند که نهایت 100 تا 900 رای می آورند و شاید هم کمتر از 100 رأی اما با این خودآگاهی چرا وارد میدان انتخابات می شوند؟!

با کمی پرس و جو و هم کلام شدن با آنان متوجه می شویم که تنها قصدشان این است در کارنامه خود مهر تأیید شورای نگهبان را هم ثبت کنند و یا در فلان شرکتی که کار می کنند بگویند نامزد انتخاباتی فلان شهر شده اند.

یک عده نامزدهای دیگر تنها به دنبال منافع شخصی خود هستند یا با دروغ های بزرگ و سیاه نمایی های آن چنانی کارهای نشدنی که اصلا در حیطه اختیارات قانونی یک نماینده نیست را به مردم وعده و وعیده می دهند و مردم را شیفته کلمات به ظاهر شیرین، جذاب و زیبای اتحاد و وحدتی می کنند که در عمل ندارند و خنجری می شوند برای همین مردمی که می خواهند قربانیشان کنند.

مردم قربانی شوند! برای چه؟ برای بالارفتن از نردبان قدرت و منافع شخصی، تا کمر مدت ها قبل از انتخابات برای مردم خم می شوند اما در عمل مردم داریشان را باید در برخورد با منتقدین صادقشان دید.

از سویی دیگر بسیار رخ داده تعدادی از نامزدهای انتخاباتی اصلاً نماینده شدن برایشان ارجعیت ندارد و آنان به دنبال مسائل دیگری از قدرت گرفته تا ثروت هستند و گاهی هم تنها برای اینکه خانواده، اقوام و دوستانشان بگویند فلانی نامزد انتخاباتی شده و پز همین یک کلمه را بدهند.

باور کردنی نیست اما رخ داده، به همین راحتی و به همین سادگی! همانند آن فیلم طنزی که در فیلم چند سال پیش از یک نامزد انتخاباتی پرسیدند و آن بازیگر گفت "از بچگی دوست داشتم نامزد بشوم! "

تعدادی هم با عنوان اینکه احساس تکلیفشان گُل کرده، به بهانه جذب تسهیلات انتخاباتی، نامزد می شوند و وام را گرفته و اندک تبلیغی می کنند و می روند، بازم هم به همین سادگی.

مهم این است که فریب مال و ثروت، شام و ناهار، زر و زرورق را نخوریم.چند سال پیش بود که شنیدم در فلان نقطه از شهرستان رأی خرید و فروش شده و رفتیم برای تهیه گزارش، جوانی پیدا شد و گفت که تنها رأیش را به هفت هزارتومان فروخته است و هم اینک پشیمان است.

اینکه چه می شود صحنه قدرت اینقدر برای عده ای جذاب می شود که می آیند بر روی نابودی کرامت انسان ها سرمایه می کنند جای سوال بسیار و روانکاوی دارد.

در تویسرکان تحرکات انتخاباتی از همین اینک و البته چند وقتی است شکل گرفته ناز و اداها را دیده ایم و محفل های خصوصی و احساس تکلیف هایی که برای عده ای حباب خودبرتربینی ایجاد کرده است.

برخی ها دارند به اسم مردم از آنان سوءاستفاده می کنند و اگر به سابقه یشان نگاه کنیم هیچ قدمی برای همین مردم برنداشته اند.

بصیرت مهم است که چه کسی را انتخاب کنیم، انتخاب آگاهانه مهمتر از همه، نباید فریب خورد، تجربه نشان داده هر چه که انتخاب کنیم سود و زیانش به خودمان می رسد.

به گزارش رودآور؛ قرار است  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند 1398 برگزار شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان