آخرین اخبار

25. آذر 1398 - 18:34   |   کد مطلب: 37097
حکایت این روزهای ما؛ غرور، هوس و بهانه جویی های بنی اسرائیلی عده ای از سر لجاجت و نه از سر خیرخواهی و خدمت رسانی به مردم است، آنان با دنیاپرستی یشان، به دیگری چنگ می زنند تا ولایتمداری و قانون گرایی انقلابیون را زیر سوال ببرند. اما انقلابیون اصیل چه قدیمی و چه جدید برای بصیرت بخشی به جامعه در این فضای غبارآلود هرگز عقب نشینی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در آیات 67 تا 71 سوره بقره آمده است که؛ « و (به خاطر بیاورید) هنگامی که موسی به قوم خود گفت: خداوند به شما فرمان می‌دهد (برای یافتن قاتل) ماده گاوی را ذبح کنید، گفتند: آیا ما را به تمسخر می‌گیری؟ (موسی) گفت: به خدا پناه می‌برم از اینکه از جاهلان باشم.

 (بنی اسرائیل به موسی) گفتند: از پروردگارت برای ما بخواه تا بر ما روشن کند که آن چگونه (گاوی) است؟ (موسی) گفت: همانا خداوند می‌فرماید: ماده گاوی که نه پیر و از کار افتاده باشد و نه بکر و جوان، (بلکه) میان این دو (و میان سال) باشد. پس آنچه به شما دستور داده شده (هر چه زودتر) انجام دهید.

  (آنان به موسی) گفتند: از پروردگارت برای ما بخواه تا بر ما روشن سازد که رنگش چگونه باشد؟ (موسی) گفت: همانا خداوند می‌گوید: آن ماده گاوی باشد زرد یک دست، که رنگ آن بینندگان را شاد و مسرور سازد!

(بار دیگر به موسی) گفتند: از پروردگارت برای ما بخواه تا بر ما روشن کند چگونه گاوی باشد؟ زیرا این گاو بر ما مشتبه شده و اگر خداوند بخواهد (با توضیحات تو) حتماً هدایت خواهیم شد.

(موسی) گفت: خداوند می‌فرماید: همانا آن گاوی است که نه چنان رام باشد که زمین را شخم زند و نه کشتزار را آبیاری کند. از هر عیبی برکنار است و هیچ لکّه‌ای در (رنگ) آن نیست. گفتند: الآن حقّ (مطلب) را آوردی! پس (چنان گاوی را پیدا کرده و) آن را سر بریدند، ولی نزدیک بود انجام ندهند.

پیام های آیات به طور خلاصه بدین شرح است:

1ـ جهل، خطری است که اولیای خدا، از آن به خدا پناه می برند.

2ـ وقتی بنی اسرائیل فهمیدند که موضوع جدّی است، شروع به بهانه‌تراشی نمودند؛ در هر حال روش سۆال کردنِ قوم، حکایت از روحیّه‌ لجاجت آنان دارد.

3ـ با اینکه فرمان ذبح، دو بار صادر شد، از روی لجاجت و بهانه‌تراشی، سۆال‌های متعدّدی را مطرح می‌کردند، ای بسا اگر وسیله‌ی وزن کردن داشتند، از وزن گاو نیز سۆال می‌کردند!

4ـ گاهی سۆال برای تحقیق و علم و آگاهی نیست، بلکه نشانه‌ روح لجاجت و طفره رفتن است.

4ـ رهبران الهی، سعه‌ صدر دارند و جسارت را به روی خود نمی‌آورند.

5ـ  در اجرای طرح‌ها، عناصر و منابع فعّال و تولیدی و اقتصادی را منهدم نکنید.

6ـ غرور و هوس، کار را به جایی می‌رساند که انسان هر چه را طبق میل خودش باشد، حقّ می‌داند.

این شده حکایت این روزهای ما؛ غرور، هوس و بهانه جویی های بنی اسرائیلی عده ای از سر لجاجت و نه از سر خیرخواهی و خدمت رسانی به مردم است، آنان با دنیاپرستی یشان، به دیگری چنگ می زنند تا ولایتمداری و  قانون گرایی انقلابیون را زیر سوال ببرند.

اما انقلابیون اصیل چه قدیمی و چه جدید برای بصیرت بخشی به جامعه در این فضای غبارآلود هرگز عقب نشینی نمی کنند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان