آخرین اخبار

25. اسفند 1398 - 7:04   |   کد مطلب: 37878
تویسرکان با داشتن حدود ۲۲۱ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری برای پویایی اقتصاد خود نیازمند گسترش صنعت گردشگری است اما سایه سنگین کرونا گردشگری این شهرستان را دچار تنگی نفس کرده است.

به گزارش روئدآرو؛ وحید الوندی در یادداشتی نوشت؛ تویسرکان، بهشت غرب ایران زمین علاوه بر برخورداری از آثار و ابنیه متنوع تاریخی و فرهنگی از آب و هوا و اقلیمی مسحور کننده و جذاب برخوردار است که هر سال با جلوه گری های ظریف، گردشگران را به سوی خود می کشاند.

در سال های اخیر، میزان حضور و اقامت گردشگران در شهرستان تویسرکان رشد قابل توجه و محسوسی داشته و بر اساس آمار و اطلاعات مسوولان مرتبط شهرستانی، تویسرکان در ۲ سال گذشته ۱۰ هزار گردشگر غیر تویسرکانی را در میان خود اقامت داده است.

تشکیل پویش های متعدد در فضای مجازی و درخواست عموم مردم تویسرکان مبنی بر خودداری مسافران و گردشگران از حضور در این شهرستان در شرایط کنونی، تعداد قابل توجهی از سفرهای نوروزی به مقصد تویسرکان را لغو می کند.

مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان در این باره گفت: صنعت گردشگری تویسرکان در آستانه و ایام نوروز سال ۹۹ از شیوع ویروس کرونا آسیب های جدی می بیند.

اسحاق ترکاشوند اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد رشد حضور و اقامت گردشگران در تویسرکان بودیم که نوید پویایی بیشتر اقتصاد شهرستان را از طریق جذب گردشگر می داد.
وی بیان کرد: در سه سال گذشته به یکباره با یک رشد سه برابری میزان اقامت گردشگران در تویسرکان بودیم که این آمار از حدود سه هزار نفر به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید.

ترکاشوند افزود: برنامه های متنوع و مفرحی برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی و مردم بومی شهرستان در ایام نوروز طراحی شده بود که همه آنها با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع کرونا  اجرا نمی شود(وحید الوندی)

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان