آخرین اخبار

24. تير 1399 - 14:48   |   کد مطلب: 38560
یکسان سازی قبور شهدا کار غلطی بود که حتی رهبر انقلاب با این اقدام مخالفت کردند، گرچه این روزها همچنان برخی مسئولان دستگاه های اجرایی با ارائه آمارها دراین باره فخر می فروشند، با این حال اگر قدم درعین آباد بگذاریم خواهیم دید که مزار شهدای این روستای پس از یکسان سازی جولانگاه معتادان و جانوران ولگرد شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بزرگی می گفت، شهدا از سرمایه اصلی زندگی خود، یعنی هستیشان گذشتند و اگر می خواهید راجع به شهدا کلامی به زبان آرید، وضو بگیرید، برای جلای باطن خودتان خوب است.

مجموعه خبری رودآور بر خود فرض می داند پیشاپیش از انتشار برخی جملات در این گزارش از روح بلند شهدا و امام آنان و از محضر رهبر انقلاب و خانواده معزز شهدا عذرخواهی کند.

و اما بعد... زمانی که دلت از دنیا گرفته و در ضعف مدیریتی که سایه شوم خود را بر سر اقتصاد و معیشت مردم انداخته ناراحت می شوی، زمانی که از تهمت ها و دروغ های خودی و غیر خودی روح و روانت آزرده خاطر می شود، باید مکانی برای راز و نیاز بیابی و بی تردید رفتن به گلزار شهدا و درد و دل با آنان آرامت می کند، آنانی که از همه هستی خود گذشتند تا امنیت را برای ما به ارمغان بیاورند.

مدت هاست و البته بهتر است بگوییم از زمان دولت خاتمی شاهد بودیم که به بهانه ساماندگی گلزار شهدا بودجه های بسیار هزینه شد و قبور مطهر آنان دستخوش یکسان سازی و از سویی دیگر مدیران برخی دستگاه های اجرایی از آن روزها تاکنون با ارائه آمار بر این عمل خود می بالند!

جایی دوری نرویم تنها به همین جملات مختصر از رهبر معظم انقلاب بپردازیم، متوجه می شویم که ایشان با یکسان سازی مزار شهدا مخالف بودند و هستند، چنانچه در یازدهم بهمن ماه سال 97 شاهد بودیم که ایشان پس از زیارت قبور مطهر شهدا فرمودند: «یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می‌دهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است. این [جا] خوب است؛ همین درست است، بیایند صاحبان این شهدا، پدرانشان، مادرانشان، فرزندانشان، همسرانشان، علامتی داشته باشند، عکسی داشته باشند، این خوب است. این شکل، شکل طبیعی است. هیچ لزومی ندارد که ما این [علامت‌ها] را صاف کنیم، به خیال اینکه می‌خواهیم زیباسازی کنیم. زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است؛ زیبایی انسان، زیبایی باغ، زیبایی قبرستان، زیبایی هر چیزی را باید به حَسَب خودش محاسبه کنیم."

با این وجود، همچنان گلزارهای متعدد شهدا در سطح شهرها و روستا ساماندهی شد و محلی برای خودنمایی و فخرفروشی کاذب برخی مدیران درباره کارهای کرده و نکرده خود در مسیر شهدا!

و می رسیم به ساماندهی قبور شهدای روستای عین آباد در تویسرکان، آن ساماندهی همان و نابودی هویت و وسایل مرتبط با شهدا همان، تا جایی که امروز اینجا به محلی برای ته سیگارها، ترقه بازی ها یا جولان جانوران ولگرد تبدیل شده است.

در گلزار شهدای این روستا پیکر مطهر سرتیپ تمام شهید حاج محسن عینعلی فرمانده محور عملیاتی لشگر 32 که در 27 اردیبهشت ماه سال 65 در مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد،هم آرمیده است.

شهیدی که در شهر و دیار خود فراموش شده است.سابق بر این یعنی قبل از ساماندهی این گلزار، "نرده مانندی" دور تا دور مزار شهید عینعلی بود و تعدادی از وسایل او نیز در اطراف مزار، با این حال این روزها نمی شود برای زیارت قبور شهدا هر وقت دلمان خواست برویم.

امروز مزار سرتیپ تمام شهید عینعلی زیر پای جانوارن ولگرد است با آن همه ته سیگارها و آثار برجای مانده از ترقه بازی در اطراف آن، شیشه های شکسته و زباله های بسیار.

مگر نه این است که امام راحل(ره) فرمودند: «همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت، مزار عاشقان و عارفان و دل سوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.»

حال چه شده که گلزار شهدا به دست فراموشی سپرده شده است؟

زنگنه

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان