آخرین اخبار

5. شهريور 1400 - 13:27   |   کد مطلب: 40155
مسئولان متولی تویسرکانی به نظر از گرفتن یک استعلام ساده درباره اینکه ثبتنام یکی از کاندیداهای شورای ششم در مهلت قانونی بوده یا خیر درمانده و سکوت کرده اند! اگر غیرقانونی بوده و فردا روزی عضویت آن فرد در شورا سلب شود، تکلیف تصمیمات اخذ شده در مدت حضور او چه می شود؟ مردم می خواهند تا فرماندارشان شفاف بگوید تخلفی این گونه بوده یا نه؟ اگر نه که هیچ و اگر بله کدام کارمند فرمانداری بر روی آن تخلف سرپوش گذاشته است؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سی ام مرداد ماه سال جاری گزارشی با عنوان "آیا عضو منتخب شورای شهر تویسرکان خارج از مهلت در انتخابات ثبت نام کرده؟/ دانستن حق مردم است؛ فرماندار و رئیس شورا پاسخ دهند/عضو خاطی سلب عضویت نمی شود؟" در این مجموعه خبری منتشر شد؛ مبنی بر اینکه مطابق با اسناد و شنیده ها گفته شده، یکی از اعضای منتخب شورای شهر تویسرکان خارج از مهلت قانونی در انتخابات ثبت نام کرده و این یعنی تضییع حقوق شهروندان و دیگر کاندیداها.

*مسئولان تویسرکانی در انجام یک استعلام ساده درمانده اند؟!

دانستن حق مردم است و ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و باید مدیران به عنوان خادمین مردم با همشهریانمان شفاف باشند.صحت یا رد آن تخلف تنها نیازمند یک استعلام ساده از مراجع ذی صلاح است، یعنی یک استعلام ساده باید بیش از هفت روز زمان ببرد؟

اگر مدیران اجرایی و دستگاه های نظارتی بگویند تاکنون از این تخلف مطلع نبودیم! که دیگر عذرشان پذیرفته نیست، چرا که هفته گذشته مجموعه خبری رودآور با انتشار همان خبر آنان را در جریان قرار داده است.

*تکلیف را روشن کنید؛ حضور یکی از اعضای شورای شهر تویسرکان قانونی است یا غیرقانونی؟

 اگر مسئولان متولی شهرستانی و استانی و به ویژه هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت در برگزاری انتخابات نقش داشته اند، ضروری است تا هرچه سریعتر آن استعلام فوری را انجام دهند، نه اینکه خرامان خرامان پس از دو سه ماه و شاید 6 ماه یادشان بیافتد و پیگیری ها را انجام دهند، تا مشخص شود که حضور آن عضو شورای شهر تویسرکان قانونی بوده یا نه.

اگر قانونی است که هیچ و اگر غیرقانونی است، تکلیف آن قیبل تصمیماتی که با رأی این عضو در شورا گرفته شده و یا می شود چیست؟ تکلیف انتصاب سرپرست شهردار، شهردار، هیئت رئیسه و مسائلی دیگر از این قبیل چه می شود؟ آیا آن تصمیمات اخذ شده در طول این مدت باید ابطال شود؟

*ترک فعل جایز نیست، مردم حقیقت را می خواهند بدانند

بهتر نیست فرماندار تویسرکان به فکر شهر باشد و ترک فعل نکند تا هرچه سریعتر تکلیف شهر و شورای شهرمان مشخص شود، چرا که تنها یک استعلام ساده نیاز است تا ابهامات بسیار موجود بر سر راه مردم از بین برود.

آیا این گونه رفتارها با مردم نجیب تویسرکان منصفانه است؟ پس سکوت چرا؟ فردی که عضویتش در شورا زیرسؤال رفته، نباید مشخص شود حضورش قانونی است یا غیرقانونی؟ چرا فرماندار تویسرکان در این باره سکوت کرده و تکلیف را روشن نمی کند که آیا هنگام ثبت نام این کاندیدای انتخاباتی تخلفی انجام شده و خارج از مهلت قانونی بوده یا نه؟ و اگر هم تخلفی انجام شده کدام کارمند فرمانداری بر روی این تخلف سرپوش گذاشته است؟ قضاوت با مردم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان