آخرین اخبار

22. مهر 1398 - 13:54   |   کد مطلب: 36716
مدیرکل راه آهن غرب کشور گفت: سه رام قطار فوق‌العاده، ویژه جابه‌جایی زائران اربعین به ناوگان ریلی همدان اضافه شده است که نخستین آن فردا سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه از همدان به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کند.

سیدسعید ابراهیم‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: یک رام در مسیر همدان - مشهد و ۲ رام نیز در مسیر همدان - تهران راه‌اندازی شده است که با راه اندازی این قطارها در مسیرهای دوسویه، روزانه نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ مسافر از طریق راه‌آهن همدان جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۱۲۰ زائر از طریق راه‌آهن، وارد همدان و پس از آن راهی مرزهای غربی کشور شدند، اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی از بلیت قطارهای ویژه اربعین پیش فروش شده و تعدادی بلیت نیز برای موارد خاص پیش از حرکت قطار به فروش می‌رسد.

ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه در این مدت هر روز ۲ قطار از همدان به سمت مشهد و ۲ قطار نیز از مشهد به سمت همدان حرکت می‌کنند، عنوان کرد: قطارهای مسیر همدان - مشهد، یکی از ساعت ۱۵ و دیگری ساعت ۱۶:۳۰ از همدان به سمت مشهد حرکت می‌کنند و قطارهای مسیر مشهد - همدان نیز یکی ساعت ۱۵:۳۵ و دیگری ساعت ۱۹:۴۵ راهی همدان می‌شوند.

وی اضافه کرد: قطار مسیر همدان - تهران نیز در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مهرماه زائران اربعین حسینی را جابه‌جا می کند.

مدیرکل راه آهن غرب کشور گفت: با هدف آسان‌سازی تردد زائران اربعین حسینی، راه آهن همدان به عنوان پس‌کرانه (هاب) منطقه غرب کشور انتخاب شده است و مسافران اربعین از طریق این راه‌آهن به غرب کشور دسترسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور خدمات دهی به زائران اربعین حسینی، یک موکب در ایستگاه راه‌آهن همدان راه اندازی شده است.

ابراهیم‌نژاد بیان کرد: در این موکب علاوه بر توزیع نوشیدنی گرم و سرد، تنقلات و میوه، غذای گرم نیز در وعده های نهار و شام به زائران حسینی ارائه می‌شود.

استان همدان با داشتن ۲ خط آهن مجزا به عنوان شاه‌راه‌ ریلی غرب کشور به حساب می‌آید.

طرح ساخت راه آهن همدان - تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۳ به همدان مصوب شد. 

نخستین قطار مسیر همدان - مشهد نیز تیر ماه سال ۱۳۹۶ با حضور حدود ۱۵۰ تن از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان همدان عازم مشهد مقدس شد.
منبع:ایرنا
انتهای پیام

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان