آخرین اخبار

18. مرداد 1395 - 9:52   |   کد مطلب: 23946
امامزاده محمد(ع) روستای شأن آباد نسل ششم امام حسن مجتبی(ع) است، علاوه بر اعتقاد اهالی روستا و روستاهای اطراف به ایشان، بارگاه مطهرشان سبب جذب گردشگران مذهبی بسیاری از سطح کشور به ویژه عشایر، مردم استان کرمانشاه و نیز کردهای منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، امروز پنجم ذیقعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور نامگذاری شده است.

به گفته «حمیدرضا نوروزی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان این شهرستان 22 امامزاده و بقعه متبرکه دارد که شجره نامه های آن بزرگواران در سامانه مربوطه در اداره اوقاف ثبت شده است. 

از این رو سایت خبری رودآور به معرفی  امامزاده محمد(ع) روستای شأن آباد تویسرکان پرداخته است.

«حسن ده پهلوان» رئیس هیئت امنای امامزاده محمد شأن آباد در گفت گو با خبرنگار رودآور گفت: از سال 91 تاکنون در حدود 150 میلیون تومان برای ساخت ضریح، گنبد و محوطه سازی امامزاده هزینه شده است که عمدتا از محل جمع آوری نذورات بوده است.

وی با بیان اینکه امامزاده محمد(ع) نسل ششم امام حسن مجتبی(ع) است، اظهار کرد: ایشان؛ أبوجعفر محمد بن الحسین البصری ابن القاسم بن محمد البطحانی بن القاسم بن الحسن بن زید بن امام حسن (ع) هستند.

رئیس هیئت امنای امامزاده محمد شأن آباد با اشاره به اینکه بیشترین نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح شهرستان تویسرکان مربوط به این امامزاده است، افزود: در حقیقت وجود این امامزاده در روستای شأن آباد سبب جذب گردشگران مذهبی بسیاری از سطح کشور به ویژه عشایر، مردم استان کرمانشاه و نیز کردهای منطقه شده است.

 به گزارش رودآور، روستای شأن آباد در 12 کیلومتری جنوب تویسرکان واقع شده و اصل بنای بقعه امامزاده این روستا، قدیمی بوده و در چند مرحله قسمت هایی به آن اضافه شده است.

اهالی روستا می گویند که در قدیم کتیبه ای یافت شده که حکایت از سال 956 هجری قمری داشته است و مؤسس و بانی حرم را رحمت الله زنگنه معرفی می کنند.

در حقیقت این بارگاه از یادگارهای اواسط دوره صفویه بوده که در دوره های بعدی تعمیر می شود.

ضریح اولیه به صورت چوبی بوده  که بر روی آن نقوش و آیات قرآن حکاکی شده بود.

روز گذشته و در آستانه روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه سنگ مزار این امامزاده بزرگوار که توسط هادی و جلال تشکینی از سنگ تراشان تویسرکانی ساخته شده، بر روی مزار مطهر ایشان قرار گرفت.

سال 91 ضریح جدید امامزاده محمد(ع) توسط یک هنرمند میبدی با به کارگیری 30 مثقال طلا 24 عیار ساخته می شود، زمان انتقال ضریح جدید به روستا، اهالی از چندین کیلومتر جلوتر به استقبال می آیند، گل و گلاب می آورند، اسپند دود می کنند و قربانی می دهند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان